در آستانه‌ی واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران، بازارها محتاط می شوند


در آستانه‌ی واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران، بازارها محتاط می شوند

با وجود بازارهای محتاط در آستانه‌ی واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران، طلا امروز سطح قیمت خود را نزدیک به 2380 دلار در هر اونس تروی حفظ کرد.

در آستانه‌ی واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران، بازارها محتاط می شوند

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا در روز چهارشنبه سطح قیمت خود را نزدیک به 2380 دلار در هر اونس تروی حفظ کرد. هر اونس طلا به 2382.65 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ژوئن با 0.4 درصد کاهش، به 3398.70 دلار در هر اونس رسید. طلای نقطه‌ای در روز جمعه به بالاترین سطح از 2400 دلار در هر اونس رسید.

با بررسی وضعیت بازار می‌توان مشاهده کرد که فلز زرد امن در حالی نزدیک به بالاترین رکورد خود در نوسان بود که معامله‌گران در آستانه‌ی واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران در روز شنبه، موضع احتیاط را ترجیح دادند.

گزارش رویترز حاکی از آن است که سومین جلسه‌ی کابینه‌ی جنگ اسرائیل که به منظور تصمیم‌گیری در مورد واکنش به حمله مستقیم بی‌سابقه ایران برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، به روز چهارشنبه موکول شد.

علاوه بر این، منابع به نقل از جروزالم پست فاش کردند که همچنان زمزمه‌های در مورد اقدام اسرائیل برای حمله متقابل علیه ایران وجود دارد.

در عین حال، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که روز سه شنبه در مرکز ویلسون در واشنگتن انجام شد، از میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره کاست. پاول در سخنانش با اشاره به قدرت قابل توجهی که اقتصاد ایالات متحده از خود نشان داده است، داده‌های اخیر را بیانگر عدم پیشرفت چشمگیر در زمینه تورم در سال جاری برشمرد. وی همچنین حصول به نرخ تورم ۲ درصدی را مستلزم مدت زمانی «بیش از حد انتظار» عنوان کرد.

آنچه مسلم است چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر معمولاً جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد و علت آن است که هزینه‌ی فرصت نگهداری اینگونه دارایی‌ها را بالا می‌برد.

با این حال، اظهارات پاول در بخش دیگری نیز نتیجه داد، چرا که باعث افزایش بیشتر بازدهی دلار و خزانه‌داری شد. از این رو، دلار آمریکا به بالاترین حد در پنج ماه گذشته رسید و فشاری بر بازارهای کالایی اعمال کرد.

و اما مطابق با گزارش ابزار نظارت بر نرخ گروه CME فدرال، احتمال ثابت‌ماندن نرخ‌های بهره در نشست ژوئن از 78.7 درصدی روز دوشنبه به 84.8 درصد افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران برای داشتن بینش بیشتر در مورد جهت‌گیری سیاست‌های پولی، در کنار سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو را در این هفته، برخی از آمارهای کلیدی همچون مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده را زیر نظر خواهند داشت.

و در نهایت، سایر فلزات گرانبها نیز روز چهارشنبه مجبور به عقب‌نشینی شدند. معاملات آتی نقره با 0.5 درصد کاهش به 28.223 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی پلاتین با 0.6 درصد کاهش، سطح 965.10 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

منبع خبر: شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...