تزریق فیلر مناسب‌ترین جایگزین برای بوتاکس


تزریق فیلر مناسب‌ترین جایگزین برای بوتاکس

طبق تحقیقات، بوتاکس پراستفاده‌ترین روند زیبایی غیرتهاجمی محسوب می‌شود که افراد به‌صورت میانی برای بهبود ظاهر پوست خود و رفع چین‌وچروک‌ها از آن استفاده می‌کنند. با این وجود، عوارض بوتاکس باعث شده تا به مرور زمان از محبوبیت آن کاسته...

طبق تحقیقات، بوتاکس پراستفاده‌ترین روند زیبایی غیرتهاجمی محسوب می‌شود که افراد به‌صورت میانی برای بهبود ظاهر پوست خود و رفع چین‌وچروک‌ها از آن استفاده می‌کنند. با این وجود، عوارض بوتاکس باعث شده تا به مرور زمان از محبوبیت آن کاسته شود.
این نکته در کنار پیشرفت تکنولوژی و گسترش روش‌های جوانسازی پوست، گزینه‌های دیگری را پیش روی افراد قرار داده که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. تزریق فیلر یکی از راهکارهایی است که در سال‌های گذشته مورد استقبال قرار گرفته و افراد زیادی با استفاده از آن نسبت به بهبود ظاهر پوست خود اقدام می‌کنند.
در این مقاله پس از مرور نکات مهم مربوط به بوتاکس، روش‌های جایگزین آن به‌خصوص فیلر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تزریق فیلر مناسب‌ترین جایگزین برای بوتاکس

بوتاکس را بیشتر بشناسید

بوتاکس یک درمان سریع برای جوانسازی پوست است که با تزریق یک پروتئین عصبی با نام بوتولینوم به زیر پوست صورت می‌گیرد. این ماده که با نام سم بوتولینوم نیز شناخته می‌شود، عضلات ناحیه تزریق را فلج کرده و باعث رفع چین‌وچروک‌های آن ناحیه خواهد شد.
همین طرز عملکرد، در بسیاری از موارد باعث از بین رفتن حالات طبیعی صورت می‌شود و پوست صورت در حالاتی مثل خنده، گریه، ناراحتی و غیره حالتی مصنوعی پیدا می‌کند. البته این تنها چالشی نیست که پس از بوتاکس با آن مواجه می‌شوید!
ماندگاری کم بوتاکس دیگر نکته‌ای است که افراد را پس از استفاده از بوتاکس با چالش مواجه می‌کند. ماندگاری بوتاکس به‌صورت میانگین بین ۲ تا ۳ ماه تخمین زده می‌شود که در مقایسه با روش‌های دیگر جوانسازی پوست، ماندگاری پایینی است.
شاید بپرسید که بهترین جایگزین برای بوتاکس چیست؟ در ادامه با بررسی روش‌های مختلف، بهترین جایگزین بوتاکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

مناسب‌ترین جایگزین‌های بوتاکس

همان‌طور که اشاره کردیم، با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان، گزینه‌های متعددی برای جوانسازی پوست پیش روی افراد قرار گرفته که همین تنوع، تصمیم‌گیری را دشوارتر می‌کند.
در حال حاضر مهمترین روش‌های جوانسازی پوست و رفع چین‌وچروک‌های آن عبارتند از:
⦁ تزریق فیلر
⦁ لیزر پوست
⦁ تزریق چربی
⦁ لیفت صورت
⦁ میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
⦁ لایه‌برداری شیمیایی
⦁ هایفوتراپی و غیره
در این بین، تزریق فیلر به محبوب‌ترین روش جوانسازی پوست تبدیل شده و شما با استفاده از آن می‌توانید نسبت به رفع سریع چین‌وچروک‌ها و حجم‌دهی به پوست خود اقدام کنید و با تجربه‌ی کمترین عوارض جانبی، بهترین نتیجه را به دست آورید.

فیلر؛ بهترین جایگزین بوتاکس

فیلر پوستی که با نام «ژل» نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای ژل‌مانند است که در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. برخی از فیلرها با استفاده از مواد طبیعی و برخی دیگر با استفاده از مواد مصنوعی زیست‌سازگار ساخته می‌شوند و هر کدام از این موارد ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند.
رایج‌ترین فیلرهای پوستی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:
⦁ فیلر هیالورونیک اسید
⦁ فیلر پلی ال لاکتیک اسید
⦁ فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم
⦁ فیلر پلی متیل متاکریلات
در بین این موارد، «هیالورونیک اسید و هیدروکسی آپاتیت کلسیوم» با استفاده از مواد طبیعی و «پلی ال لاکتیک اسید و پلی متیل متاکریلات» با استفاده از مواد مصنوعی زیست تخریب‌پذیر تولید می‌شوند. همین عامل هم باعث شده تا هر کدام از آن‌ها میزان ماندگاری متفاوتی داشته باشند.
ماندگاری فیلرها به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۲ ماه تخمین زده می‌شود و شما پس از گذشت این مدت زمان باید نسبت به تزریق دوباره فیلر اقدام کنید. فیلرها در طول این مدت زمان، علاوه‌بر حجم‌دهی به پوست و رفع چین‌وچروک‌های آن، آبرسانی به پوست را نیز تسهیل می‌کنند که همین عامل پوستی درخشان و باطراوت را به شما هدیه خواهد داد.

تزریق فیلر مناسب‌ترین جایگزین برای بوتاکس

روند تزریق فیلر پوستی

اولین قدم برای تزریق فیلر، مراجعه به پزشک متخصص پوست و معاینه محسوب می‌شود. در این مرحله شرایط شما توسط پزشک بررسی شده و از عدم وجود حساسیت شما اطمینان حاصل می‌شود. همچنین در این مرحله باید تصمیم بگیرید که استفاده از کدام فیلر برای شما بهترین انتخاب است؛ پیشنهاد می‌کنیم در خرید فیلر دقت کافی داشته باشید و مدت زمانی را به تحقیق در رابطه با انواع فیلر موجود در بازار اختصاص داده و حتما نظرتان پزشک مختصصان را در نظر بگیرید.
در مرحله بعد، پوست ناحیه تزریق با استفاده از بی‌حس‌کننده‌هایی مثل لیدوکائین بی‌حس می‌شود تا شما در طول این روند هیچگونه دردی را تجربه نکنید.
در نهایت نیز فیلر به زیر پوست ناحیه انتخابی تزریق خواهد شد تا حجم ازدست‌رفته آن بازیابی شود. لازم به ذکر است که همه این مراحل در طول چند ساعت انجام می‌شوند و شما پس از تزریق فیلر می‌توانید به زندگی روزمره خود برگردید.
البته تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق، احتمالا شما عوارضی همچون ورم، کبودی، قرمزی یا بی‌حسی محل تزریق را تجربه خواهید کرد که به‌طور معمول بعد از گذشت این مدت زمان به‌صورت خودکار رفع می‌شوند.
در برخی از موارد نادرتر، بر اثر اشتباهاتی همچون انتخاب فیلر غیراصل یا تزریق آن توسط افراد بدون صلاحیت، عوارضی مثل عفونت، واکنش آلرژیک، عدم تقارن یا مرگ بافت نرم رخ می‌دهند که شما به‌محض مشاهده آن‌ها باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مزایای فیلر پوستی

در بخش‌های قبلی به برخی از مزایای فیلر اشاره کردیم اما برای اتخاذ تصمیمی آگاهانه، بهتر است نگاهی به همه مزایای فیلر داشته باشیم. مهمترین مزایای این روش شامل موارد ذیل می‌شوند:
⦁ افزایش کلاژن و الاستین
⦁ اثرگذاری بالا
⦁ ماندگاری مناسب
⦁ سرعت بالا
⦁ عوارض جانبی محدود و نادر
⦁ هزینه مناسب
⦁ روند بهبود کوتاه‌مدت
⦁ تاثیر فوری
⦁ نتیجه طبیعی و غیره
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مزایای پرشمار فیلر پوستی، آن را به گزینه‌ای ایدئال برای جوانسازی پوست و حجم‌دهی به آن تبدیل کرده است که عوارض جانبی و ریسک بسیار محدودی دارد.

جمع‌بندی

با این‌که بوتاکس در طول سالیان گذشته رواج بسیار زیادی داشته، اما در حال حاضر از طرفداران آن کاسته شده و افراد به دنبال یک راهکاری جایگزین برای بوتاکس هستند. امروزه گزینه‌های متعددی برای جوانسازی پوست در دسترس هستند اما در این میان تزریق فیلر توانسته به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کند.
در این مقاله علاوه‌بر مرور ویژگی‌های بوتاکس و دیگر روش‌های رفع چین‌وچروک پوست، فیلر را به‌عنوان بهترین جایگزین برای بوتاکس مورد بررسی قرار دادیم تا شما با توجه به مزایا و معایب این روش، تصمیمی آگاهانه برای جوانسازی پوست خود اتخاذ کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی