احداث 5 هتل در بوستان‌های جنگلی


احداث 5 هتل در بوستان‌های جنگلی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره احداث هتل در بوستان‌های جنگلی گفت: این موضوع مصوبه شورای شهر تهران را دارد که بر اساس آن ۵ هتل در بحث گردشگری و بومگردی در بوستان‌های جنگلی ساخته شود.

احداث 5 هتل در بوستان‌های جنگلی

به گزارش راهبرد معاصر، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 27 پروژه شهری منطقه 2 که صبح امروز در قالب یکصدوهفدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد اظهار کرد: حفظ فضای سبز با توجه به کمبود آب در حل مشکل آلودگی هوا بسیار موثر است و استفاده از پساب و آبهای زیرسطحی و آبیاری مکانیزه در برنامه‌های معاون خدمات شهری شهرداری تهران بوده است.

وی با اشاره به کمربند سبز شهر تهران خاطر نشان کرد: در بحث کمربند سبز تهران، از 48 هزار هکتار عبور کرده‌ایم و در سال 1403 از 50 هزار هکتار که در برنامه بوده عبور خواهیم کرد و در آبیاری از سیستم مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه در حاشیه این مراسم در ارتباط با نوسازی ناوگان پسماند در شهر تهران گفت: 14 پیمانکار به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داریم که شرایط احراز و تایید آنها تجهیز و خرید ماشین‌آلات بوده که اکثر آنها خریدها را انجام داده‌اند. این موضوع در حال تکمیل شدن است.

نظری با اشاره به آماده‌سازی بوستان‌ها برای استقبال شهروندان از فصل بهار و تابستان خاطر نشان کرد: طبق سنوات گذشته تمهیدات لازم انجام می‌شود. همچنین در بحث روشنایی سال قبل تمهیداتی انجام شد و امسال نیز دستورالعمل‌ها درباره روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

وی درباره احداث هتل در بوستان‌های جنگلی گفت: این موضوع مصوبه شورای شهر تهران را دارد که بر اساس آن 5 هتل در بحث گردشگری و بومگردی در بوستان‌های جنگلی ساخته شود. البته این مسئله در حال حاضر در دست مطالعه قرار دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همچنین در ادامه درباره احداث بوستان‌های جدید در سطح شهر تهران گفت: امسال نیز بوستان‌های مادر و کودک ایجاد می‌شود و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار و کمبود سرانه فضای سبز را پیگیری خواهیم کرد.

نظری اضافه کرد: سال گذشته در قالب کمربند سبز شهر تهران دو هزار هکتار عملیاتی و اجرا شد که امسال بیش از این رقم انجام خواهد شد.

وی در پایان درباره احداث میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در شهر تهران تصریح کرد: از سال 99 تا سال 1402، 53 بازار و میادین میوه و تره‌بار به شهر تهران اضافه شده و بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال 10 بازار میوه و تره‌بار در منطقه 2 احداث خواهد شد و در سایر مناطق نیز این موضوع در دست پیگیری است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا