افت دوباره قیمت کارت های گرافیک AMD RX 7000 و RTX 40 انویدیا در بازار جهانی


افت دوباره قیمت کارت های گرافیک AMD RX 7000 و RTX 40 انویدیا در بازار جهانی

بر اساس گزارش‌های اخیر، قیمت کارت های گرافیک سری AMD Radeon RX 7000 و GeForce RTX 40 انویدیا در هفته کنونی کاهش یافته و در بازارهای اروپایی حتی به زیر قیمت اولیه (MSRP) نیز رسیده است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی افت قیمت کارت های...

بر اساس گزارش‌های اخیر، قیمت کارت های گرافیک سری AMD Radeon RX 7000 و GeForce RTX 40 انویدیا در هفته کنونی کاهش یافته و در بازارهای اروپایی حتی به زیر قیمت اولیه (MSRP) نیز رسیده است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی افت قیمت کارت های گرافیک ای ام دی و انویدیا می‌پردازیم.

به نقل از وبسایت 3DCenter، با توجه به افت قیمت اخیر یافتن کارت‌های گرافیک ارزان‌تر در بازارهای اروپایی مانند آلمان نسبت به بازار ایالات متحده آسان‌تر است.

این سایت تجزیه و تحلیلی کرده که در آن قیمت‌های فروشگاه Newegg، یکی از بزرگترین خرده فروشان ایالات متحده که اغلب بهترین قیمت‌ها و بیشترین تخفیف‌ها را ارائه می‌دهد و همچنین Geizhals، یک فروشگاه که در سراسر اروپا کار می‌کند، را مقایسه کرده است. تمرکز ویژه روی بازار آلمان بود که برای سخت افزار PC نیز بسیار رقابتی است. همانطور که نشان داده شد، MSRP کنونی این محصولات در ایالات متحده، پس از تبدیل به یورو، در واقع بالاتر از آن چیزی است که هر مدل RTX 40 و RX 7000 در حال حاضر در اروپا قیمت دارد.

افت دوباره قیمت کارت های گرافیک AMD RX 7000 و RTX 40 انویدیا در بازار جهانی

بازار کارت گرافیک اکنون در حال تثبیت بوده و قیمت‌گذاری در حال بهبود است. به دنبال رونق کریپتوماینینگ، بیماری همه گیر کرونا، رشد هوش مصنوعی و ممنوعیت صادرات RTX 4090 به چین توسط ایالات متحده، قیمت‌ها اکنون بهتر از همیشه شده است.

همانطور که ما در حال آماده شدن برای ورود پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی هستیم (RTX 50 انویدیا، Battlemage اینتل و RDNA4 AMD را در نظر بگیرید) واضح است که تنها میدان نبردی که برای این شرکت‌ها باقی مانده است قیمت گذاری محصولات کنونی است. با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک خبری از معرفی و عرضه مدل جدیدتری نیست، اکنون مهمترین سؤال این است که کدام یک از شرکت‌ها می‌توانند بهترین قیمت را برای مصرف کنندگان ارائه دهند.

این موضوع اخیراً با کاهش قیمت کارت گرافیک RX 7700 XT نشان داده شد که اکنون حتی کمتر از قیمت اولیه آن و با قیمت جدید 419 دلاری به فروش می‌رسد، یا کارت گرافیک RTX 4080 نیز اکنون با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. سری RTX 4060 نیز دیگر به سختی با قیمت اولیه یافت می‌شود و تقریباً همه نسخه های سفارشی این کارت گرافیک حداقل سطحی از تخفیف را دریافت کرده‌اند.

افت دوباره قیمت کارت های گرافیک AMD RX 7000 و RTX 40 انویدیا در بازار جهانی

با توجه به گزارش 3DCenter، بازار آلمان نشان می‌دهد که قیمت خرده فروشی فعلی در واقع کمتر از MSRP است. نکته مهم این است که این موضوع برای همه مدل‌های RX 7000 و RTX 40 صادق است، حتی برای کارت رده بالای RTX 4090 که اکنون 40-50 یورو کمتر از قیمت اولیه رسمی به فروش می‌رسد.

به طور متوسط، کارت های گرافیک RTX 40 انویدیا 10٪ ارزان‌تر از MSRP و کارت های گرافیک ای ام دی، 12٪ ارزان‌تر هستند. در محصولات هر دو شرکت، ارزان‌ترین مدل‌ها بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند، به استثنای کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT، با این فرض که RX 7900 GRE با قیمت 649 دلار عرضه نمی‌شود، بلکه 549 دلار است (به یاد داشته باشید این مدل در آگوست سال گذشته عرضه شد).

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

با توجه به افت قیمت کارت گرافیک در بازارهای جهانی، آیا شما این افت قیمت را در محصولات حاضر در بازار ایران هم حس کرده‌اید؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟