هشدار هنیه به اسرائیل درباره حمله به رفح: مقاومت آماده دفاع است


هشدار هنیه به اسرائیل درباره حمله به رفح: مقاومت آماده دفاع  است

رئیس دفتر سیاسی حماس به صهیونیست ها درباره تجاوز زمینی به رفح هشدار داد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: واکنش اسرائیل به مواضع دولت ترکیه در حمایت از حماس، وقاحت سیاسی است و ماهیت اشغالگری را نشان می دهد که می خواهد به کشتار فلسطینی‌ها همچنان ادامه دهد و حضور حامیان آنها را درک نمی کند و بی اهمیت جلوه می دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه افزود: آنچه اردوغان در مورد حماس، غزه و مسئله فلسطین به زبان راند، بازتاب و منعکس کننده وجدان مردم ترکیه است که مسئله فلسطین را آرمان خود و غزه را معیاری برای انسانیت می دانند.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به موضع گیری مداخله جویانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که استقبال از هنیه توسط رجب طیب اردوغان را خجالت آور قلمداد کرده بود، تاکید کرد: این اسرائیل است که باید بخاطر قتل و کشتار 35 هزار فلسطینی خجالت بکشد.

هنیه در بخش دیگری از این مصاحبه موضع واشنگتن در قبال حمله به رفح را « فریبنده» دانست و تاکید کرد: در دام بازی نقش‌ها (تبادل نقش) بین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌افتیم.

وی به صهیونیست‌ها درباره تجاوز زمینی به رفح هشدار داد و گفت: اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مردم ما پرچم سفید را بالا نخواهند برد و مقاومت آماده دفاع از خود است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر اگر فکر می‌کند که با جنایت در حق خانواده ام و کشتار فرزندانم می تواند رهبری جنبش را برای امتیاز دادن در مذاکرات تحت فشار قرار دهد در «توهم» بسر می برد.

هنیه به اهداف پنهانی رژیم صهیونیستی از تبادل اسرا اشاره کرد و گفت : اسرائیل با آتش بس موافقت نکرد و آنچه می خواهد این است که اسرای خود را بازگرداند و سپس جنگ را از سر بگیرد و این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اداره نوار غزه پس از جنگ را خواست و اراده ملت فلسطین دانست و گفت: ما از هر نیروی عربی یا اسلامی که به مردم ما در آزادی کمک کنند و پوششی برای حمایت از اشغال نباشند استقبال می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا