‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند


‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند

فرمانده انتظامی کازرون به شهروندان در خصوص سوءاستفاده شیادان از تفکرات خرافی رمالان و فالگیران با جولان در فضای مجازی هشدار داد و از کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال خبر داد.

اسماعیل زراعتیان امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه گفت: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در بازجویی اولیه اظهار داشت در زندگی شخصی و بیماری فرزندم دچار مشکل و ناراحتی شدم و به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفت‌وگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم‌ و در ادامه با درخواست و تعرفه‌های او، طی چند مرحله اقدام به واریز پول به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء‌استفاده کرده است.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: موضوع در رصد پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و مامورین در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور که یک زن ۵۵ ساله بود را شناسایی کنند.

وی افزود: موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارجاع و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با فرد کلاهبردار تماس و وی نسبت به استراد وجه اقدام کرد.

زراعتیان با بیان اینکه متهم در استان‌های غربی کشور سکونت داشته و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فال‌گیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی‌گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و مجرمین و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوصل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان