سن مصرف مخدر‌ها در کشور به 24 سال رسید


سن مصرف مخدر‌ها در کشور به 24 سال رسید

معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سنی مصرف‌کنندگان مواد مخدر و معتادان هیچ تغییری نکرده و همان ۲۴ سال است، اما لازم است نتایج شیوع‌شناسی در کشور استخراج شود. گزارش‌هایی در کشور هم به صورت پراکنده وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مواد صنعتی رشد داشته است و در دنیا نیز همین طور است.

سن مصرف مخدر‌ها در کشور به 24 سال رسید

به گزارش راهبرد معاصر، محمد جمالو، معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری جشنواره شعر نفس پاک، اظهار کرد: هر زمانی که ما از زبان هنر، استفاده کردیم توانسته‌ایم بیشترین موفقیت را کسب کنیم.وی افزود: مهمترین آموزه‌ها را با زبان شاعرانه توانستیم در اذهان همه ایرانیان داشته باشیم، امروز اگر می‌خواهیم مضامین پیشگیری از اعتیاد را در میان جوانان و نوجوانان داشته باشیم می‌توانیم از هنر و شعر فارسی استفاده کنیم.

‌امیدواریم این جشنواره گام محکمی در این راستا باشد و قطعاً به دنبال تکثیر این جشنواره و ریل‌گذاری هستیم تا اتفاق بیفتد. هدف اصلی از این کنگره این نیست که تصویر سیاه و تاریک اعتیاد را بازنمایی کنیم اما صرفاً به آن پرداختن کافی نیست بلکه باید ریل اثرگذاری را در همین راستا داشته باشیم تا افرادی که این اشعار را می‌شنوند با واکسن اعتیاد که همان مهارت‌های زندگی است آشنا شوند.

جمالو ادامه داد: تصمیم‌گیری، حل مسأله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی و مدیریت خشم، تفکر خلاق و انتقادی، همدلی، مدیریت استرس بخشی از این مهارت‌های زندگی هستند.معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: براساس یکی از پژوهش‌های ارائه شده در کشور ۳۰ درصد از کسانی که به مصرف مخدر‌ها اعتیاد پیدا کرده بودند از نداشتن مهارت «نه گفتن» رنج می‌بردند و اگر این مهارت را به درستی انتقال دهیم چقدر می‌توانیم به جامعه کمک کنیم.


وی درباره سن مصرف مواد مخدر کشور، اظهار کرد: میانگین سنی مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان هیچ تغییری نکرده و همان 24 سال است، اما لازم است نتایج شیوع شناسی در کشور استخراج شود. گزارش هایی در کشور هم به صورت پراکنده وجود دارد که نشان می دهد مصرف مواد صنعتی رشد داشته است و در دنیا نیز همین طور است.

در پایان این نشست، از پوستر جشنواره شعر نفس پاک رونمایی شد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی