پیش بینی بورس دوشنبه 3 اردیبهشت 1403


پیش بینی بورس دوشنبه 3 اردیبهشت 1403

جریان دادوستدهای بازار سرمایه پس از شنبه توفانی اخیر، مجدداً با وزن سنگین‌تر کفه خریداران پایان یافت. شناسایی سود برخی از معامله‌گران باعث شد عرضه‌ها نسبت به روز ابتدایی هفته بیشتر باشد. سرنوشت بازار اما با وجود محرک‌های مثبتی چون رشد دلار نیمایی، همچنان صعودی خواهد بود.

پیش بینی بورس دوشنبه 3 اردیبهشت 1403

به گزارش راهبرد معاصر؛ دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با رشد 1.18 درصدی، 26 هزار و 975 واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 312 هزار و 818 واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد 1.13 درصدی (معادل هشت هزار و 395 واحد) در پله 753 هزار واحدی قرار گرفت.


تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز یکشنبه، چهار هزار و 453 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را 10.8 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از ورود 263 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.


پس از مثبت انفجاری نماگرهای سهامی در روز ابتدایی هفته، بخشی از معامله‌گران که در پایان وقت چهارشنبه، سمت خریداران تابلو ایستاده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند. این موضوع باعث شده بود جریان معاملات یکشنبه، متعادل‌تر از روز ابتدایی هفته دنبال شود.

پتانسیل افزایش نرخ نیمایی دلار و تاثیر مثبت این موضوع بر سودآوری سهام دلاری، در کنار فروکش سایه تنش‌ها از آسمان سیاسی منطقه، محرک رشد بورس به شمار می‌رود. ورود دلار نیمایی به کانال 41 هزار تومان، سهامداران را بیش از هر زمانی به چشم‌انداز صعودی آن امیدوار ساخته است. صنایعی مهمی چون فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی‌ها، تحت تاثیر فاکتورهای یادشده، شرایط مطلوبی را پشت سر می‌گذارند.


با رسیدن بازار سرمایه به میانه هفته، در راستای پیش بینی بورس به نظر می‌رسد جریان معاملات سمت‌وسوی صعودی خود را ادامه دهد و ارزش معاملات نیز رویه افزایشی‌اش را حفظ کند./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ می دانستید که این دختر همسر شهرام کاشانی بوده است!