کشورهای اتحادیه اروپا درباره استفاده از دارایی های روسیه دارند به توافق سیاسی می رسند


کشورهای اتحادیه اروپا درباره استفاده از دارایی های روسیه دارند به توافق سیاسی می رسند

اولین استفاده از این وجوه برای اول ژوئیه برنامه ریزی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وینسنت ون پتگم، وزیر دارایی بلژیک، کشورهای اتحادیه اروپا به توافق سیاسی در خصوص استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده مستقل روسیه نزدیک شده اند.
این منبع اطلاع داد: "اروپا در مورد استفاده از درآمد حاصل از این دارایی ها "نزدیک به توافق سیاسی" است."
خاطرنشان می شود اولین استفاده از این وجوه برای اول ژوئیه برنامه ریزی شده است.
پیش از این، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که از نشست 22 آوریل انتظار "تصمیمات مشخصی" دارد. وی همچنین از کشورهای اروپایی درخواست کرد تا سلاح های لازم را برای کی یف "جستجو" کنند. در جریان درگیری در اوکراین، وزرا ممکن است هم در مورد استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک‌های نظامی به اوکراین و هم در مورد بسته چهاردهم تحریم‌های ضد روسیه که در حال حاضر آماده می‌شود، که انتظار می‌رود بر اقدامات علیه دور زدن تحریم‌های موجود تمرکز باشد، بحث و گفتگو کنند.
پیشتر والدیس دامبروسکیس، نایب رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که بسته جدید ممکن است تا پایان بهار تصویب شود. رسانه ها گزارش دادند که باید در ماه مه انتظار آن را داشت.
شایان ذکر است، کشورهای غیردوست از فوریه 2022 تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند و در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی کشور حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد.
در اکتبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده شود.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود."
وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !