میم‌کوین‌ها درحال ایجاد یک «انفجار عظیم» در رمزارزها هستند


میم‌کوین‌ها درحال ایجاد یک «انفجار عظیم» در رمزارزها هستند

«جِسی پولاک»، خالق بِیس (Base) می‌گوید، میم‌کوین‌های تولیدشده بر روی شبکه بِیس به ورود هزاران نفر به شبکه لایه۲ کمک کرده‌اند.

میم‌کوین‌ها درحال ایجاد یک «انفجار عظیم» در رمزارزها هستند

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، «جِسی پولاک»، خالق بِیس (Base) معتقد است که میم‌کوین‌ها برای ورود میلیون‌ها کاربر به شبکه لایه۲ مجاورِ کوین‌بیس (Coinbase) که از ماه (مارس) تاکنون سه برابر شده است، کلیدی خواهند بود. پولاک در طی یک هَکاتون (ماراتون برنامه‌نویسی) میم‌کوین در نیویورک در (20 آوریل) گفت که میم‌‌کوین‌ها بخش مهمی از اقتصاد زنجیره‌ای هستند و افزود که او «از دیدن تکثیر بیشتر میم‌کوین‌های مبتنی بر بِیس برای کمک به زنجیره‌ای‌شدن جهان، هیجان‌زده است.»

پولاک افزود: «انرژی زیادی در شبکه بِیس وجود دارد. چیزی‌که واقعاً برای ما برجسته است، این است که ما امروز شاهد این الگوهای رفتاری هستیم که هزاران نفر را وارد این اقتصاد جدید می‌کنند.»

درهمین حال، رشد میم‌کوین‌ها و تراکنش‌ها در بِیس پس از ارتقاء اتریوم (ETH) دِنکُن (Dencun) در اواسط ماه (مارس) افزایش یافت که باعث کاهش هزینه‌ها در شبکه‌های لایه۲ شد. درنتیجه، براساس گزارش دیفای لاما (DefiLlama)، ارزش کل پایه قفل‌شده (TVL) تقریباً 250 درصد از ابتدای ماه (مارس) افزایش یافته است و در (21 آوریل) به بالاترین رقم تاریخ (ATH) 1.61 میلیارد دلار رسیده است.

پولاک گفت که جدا از حدس و گمان، خالقان میم‌‌کوین‌ها در بِیس، راه‌های جدید بی‌شماری را برای ورود افراد به جوامع خود ایجاد کرده‌اند. «و آن‌چه که خلق می‌شود، به نوعی انفجار عظیمی است که آزمایش‌ها و تجارب گوناگون را به آغوش می‌کشد که در آن مردم، هزاران بار در تلاش هستند تا چگونگی انتقال فرهنگ خود به افراد بیشتری را بیان کنند.»

«چیزی که ما بیشتر به آن معتقد هستیم آن است که درواقع در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود که میم‌کوین‌های مذکور میلیون‌ها فرد دیگر را به شبکه بِیس بیاورند، به‌گونه‌ای که آن‌ها یکی از بزرگترین محرک‌ها خواهند بود زیرا این‌کار را به‌طور مداوم انجام می‌دهیم تا اشخاص بیشتری را از طریق آن و به شیوه‌ای واقعاً خلاقانه وارد جریان بازی کنیم.» او همچنین اضافه کرد که «صدها تیم و صدها خُرده-فرهنگ» وجود دارد که درحال تکامل، ساختن و خلق محتوا هستند و فرهنگ و انرژی خود را به این اقتصاد و بازار سرمایه وارد می‌کنند.»

با این اوصاف، محبوب‌ترین میم‌کوین موجود در بِیس درحال‌حاضر، بِرِت (BRETT) است که ارزش بازار آن 567 میلیون دلار بوده و از ابتدای ماه (مارس) شاهد یک انفجار 7780 درصدی در قیمت خود بوده است. به گفته کوین‌گکو (CoinGecko)، دیگر میم‌کوین‌های بزرگ در بلاکچین کوین‌بیس شامل دی‌جن (DEGEN) با ارزش بازار ۴۳۵ میلیون دلار و توشی (TOSHI) با ۱۸۵ میلیون دلار است.

از سوی دیگر بلاکچین‌هایی مانند سولانا (SOL) و بِیس در ماه‌های اخیر به‌دلیل توان عملیاتی بالا و کارمزد پایین به آهن‌ربایی برای میم‌کوین‌هایی هم‌سو با دی‌جن تبدیل شده‌اند. با این حال، یک بررسی عمیق نشان داد که 16.7 درصد از میم‌کوین‌های جدید بِیس کلاهبرداری بودند و بیش از 90 درصد از آن‌ها از آسیب‌پذیری رنج می‌بردند.

سلب مسئولیت: تلاش بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها