هشدار اف بی آی درباره تهدید حملات هکری چین به زیرساخت‌های انرژی آمریکا


هشدار  اف بی آی  درباره تهدید حملات هکری چین به زیرساخت‌های انرژی آمریکا

مدیر اف‌بی‌آی هشدار داده است که دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده برای به خطر انداختن امنیت اقتصادی و ملی ایالات متحده چشم دوخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، "کریستوفر رای" در سخنانی در اجلاس سران واندربیلت درباره درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: «جمهوری خلق #چین به صراحت اعلام کرده است که در تلاش برای تسلط بر صحنه جهانی، هر اقدامی را برای دستیابی به اهداف خود اجرا خواهد کرد. برنامه چین این است که ضرباتی به #زیرساخت های غیرنظامی وارد کند تا تلاش کند وحشت ایجاد کرده و اراده آمریکا برای #مقاومت را بشکند.»

مدیر اف‌بی‌آی همچنین توضیح داد که دولت چین رویکردی ترکیبی برای تضعیف ایالات متحده اتخاذ کرده است که شامل امنیت سایبری، ضد جاسوسی و جرم می‌شود.

به گفته وی، انگیزه این تلاش‌ها مبتنی بر «بلندپروازی های حزب خلق چین برای کسب ثروت و قدرت» و تمایل به «تسخیر توسعه اقتصادی در حوزه‌های حیاتی برای اقتصاد »، از جمله از طریق ابزارهای غیرقانونی، مانند سرقت اطلاعات حساس نظامی و تجاری است.

مدیر اف بی آی به یک حمله هکری موسوم به Volt Typhoon اشاره کرد که دسترسی هکرها را به تعدادی از شرکت‌های آمریکایی از جمله اپراتورهای خطوط لوله باز کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، چین هرگونه ارتباط با Volt Typhoon را که پکن گفته است یک گروه باج افزار است، رد کرده است.

منبع : بازار نفت گاز و پتروشیمی
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق