بانکی‌پور: همه دستگاه‌ها باید به پلیس در اجرای قانون حجاب کمک کنند


بانکی‌پور: همه دستگاه‌ها باید به پلیس در اجرای قانون حجاب کمک کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه دستگاه‌ها باید از پلیس در اجرای قانون حجاب حمایت و به آن کمک کنند.

بانکی‌پور: همه دستگاه‌ها باید به پلیس در اجرای قانون حجاب کمک کنند

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: طبق مصوبه ۸۲۶ شورای انقلاب فرهنگی دستگاه مختلف برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وظایفی دارند. در وزارت کشور ستاد هماهنگی و راهبری حجاب و عفاف تشکیل شده است که خود آن دستگاه‌ها نیز عضو آن هستند و وزارت کشور مسئول راهبری موضوع است.



وی ادامه داد: متأسفانه در گزارش‌هایی که شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گرفته است دستگاه‌های مختلف به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف عمل نکردند. فراجا تنها دستگاهی است که به وظایف خود عمل کرده است.

بانکی پور اظهار کرد: در لایحه عفاف و حجاب وظایف هر دستگاه را به‌صورت دقیق قانونمند و با ضمانت اجرایی بالایی تدوین کرده‌ایم. دستگاه‌هایی که وظایف را انجام ندهند متخلف‌اند و با آن‌ها برخورد قضایی صورت می‌گیرد.


وی گفت: لایحه عفاف و حجاب آخرین مراحل تبدیل‌شدن به قانون را در حال طی کردن است و با قانونمند شدن این لایحه بهتر می‌شود به وظایف دستگاه نظارت کرد. این لایحه هر دستگاه را مکلف کرده تا برنامه اقدام و اثرسنجی را مشخص کند که طبق آن نظارت صورت بگیرد.


بانکی پور تصریح کرد: وظایف فراجا هم در این لایحه کاملاً مشخص است که چه‌کارهایی باید انجام دهد. فراجا به وظایف قانونی خود عمل می‌کند زمانی که لایحه تصویب شود دست پلیس پر خواهد بود. همه دستگاه‌ها باید از پلیس در اجرای قانون حجاب حمایت وبه آن کمک کنند. کمیسیون فرهنگی روز گذشته در ستاد فراجا حضور پیدا کرد و از زحمات پلیس تقدیر و تشکر شد. همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی نکاتی را با فراجا مطرح کردند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق