سافایر کوچک‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین مادربرد AM5 را معرفی کرد


سافایر کوچک‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین مادربرد AM5 را معرفی کرد

شرکت Sapphire از کوچک‌ترین مادربرد AM5 رده مصرف‌کننده با نام Nitro+ B650I Mini ITX رونمایی کرده است. علی‌رغم طراحی جمع‌وجور و ساده این محصول، شاهد مجموعه‌ای کامل از پورت‌های ورودی/خروجی و پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR5 در کنار دو اسلات NVMe نسل...

شرکت Sapphire از کوچک‌ترین مادربرد AM5 رده مصرف‌کننده با نام Nitro+ B650I Mini ITX رونمایی کرده است. علی‌رغم طراحی جمع‌وجور و ساده این محصول، شاهد مجموعه‌ای کامل از پورت‌های ورودی/خروجی و پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR5 در کنار دو اسلات NVMe نسل 4 هستیم که تقریباً تمام نیازهای ما را برآورده می‌کنند.

Sapphire یک شرکت برجسته در زمینه تولید کارت گرافیک و همچنین از شرکای نزدیک به AMD محسوب می‌شود که اخیراً تصمیم گرفته به زمینه‌های دیگر همچون تولید مادربردهای مقرون به صرفه نسل جدید نیز ورود پیدا کند.

سافایر کوچک‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین مادربرد AM5 را معرفی کرد

این شرکت به تازگی از یک مادربرد جدید mini ITX به نام Nitro+ B650I Mini ITX رونمایی کرده که تنها 230 دلار قیمت دارد.

البته برای رسیدن به این محدود قیمت سافایر برخی از قابلیت‌های نسل جدید مانند PCIe نسل پنج را کنار گذاشته و شاهد استفاده از فناوری PCIe Gen 4 در این مادربرد کوچک و اقتصادی هستیم.

مادربرد Nitro+ B650I Mini ITX کوچک اما همه‌چیز تمام

به طور کلی، Nitro+ B650I Mini ITX سافایر یک مادربرد نسبتاً استاندارد Mini ITX مجهز به تراشه B650 شرکت AMD به شمار می‌آید که طراحی رنگارنگ بدون زرق و برق به همراه دارد. این مادربرد به دو اسلات NVMe، دو اسلات رم و یک اسلات PCIe x16 مجهز شده است.

در بخش حافظه رم گفته شده که امکان استفاده از ماژول‌های پرسرعت با حداکثر 6000 MT/s وجود خواهد داشت. در کنار این بخش نیز چهار پورت ساتا در نظر گرفته شده است.

سافایر کوچک‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین مادربرد AM5 را معرفی کرد

به گزارش Tomshardware، در بخش پورت‌های ورودی/خروجی نیز شاهد مجموعه‌ای کامل از جمله یک پورت HDMI، یک پورت DP، دو پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.2 نسل دوم، یک پورت USB 3.2 نسل 2 در 2 و کنار پورت شبکه و پورت‌های استاندارد شبکه هستیم. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که علاوه بر طراحی جمع‌وجور، هیچ جای نگرانی در رابطه با تعداد پورت‌ها وجود ندارد.

لازم به ذکر است که علاوه راهکارهای ارتباطی فوق، Sapphire مادربرد جدید خود را به فناوری ارتباطی وای‌فای 6 و بلوتوث 5 نیز مجهز کرده است.

سافایر کوچک‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین مادربرد AM5 را معرفی کرد

همان‌طور که گفته شد، این مادربرد AM5 از فناوری PCIe Gen 5 پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین امکان استفاده از جدیدترین حافظه‌های SSD پرسرعت NVMe نسل چهارم وجود نخواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید:

- MSI کوچک‌ترین مادربرد مجهز به تراشه h610 را برای پردازنده‌های نسل جدید اینتل معرفی کرد
- چیپست مادربرد چیست؟ آشنایی با انواع و اهمیت Chipset مادربرد

در حال حاضر مادربرد Sapphire Nitro+ B650I Mini ITX در بازار چین عرضه شده و اطلاعات از عرضه جهانی در دسترس نیست. البته با توجه به طراحی و برچسب‌های تماماً انگلیسی این محصول می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک به سایر بازارهای جهانی نیز راه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...