در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟


در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

حضرت حمزه (ع) عموی پیامبر(ص) یک شب قبل از شهادت خود از مردنش باخبر شد و پیامبر اکرم(ص) توصیه‌هایی را به ایشان کرد.

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

به گزارش ایران اکونومیست، شبی که فردای آن شب، حمزه(ع) به شهادت رسید، رسول خدا صلی الله علیه وآله ایشان را فرا خواند و فرمود: ای حمزه، ای عموی پیامبر! نزدیک است که غیبتی طولانی داشته باشید، (مرگت فرا رسد). اگر بر خدای تبارک و تعالی وارد شوید چه خواهید گفت، زیرا از شما درباره شرایع اسلام و شرط‌های ایمان سؤال می‌کنند؟

در این حال حضرت حمزه(ع) در حالی که می‌گریست، عرض کرد: پدر و مادرم فدایت، راهنمایی‌ام فرما و به من بگو چه باید در محضر خدا بگوئیم، پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: ای حمزه، باید مخلصانه شهادت به لا اله الا الله دهید و نیز شهادت دهید که من به حق رسول خدا هستم.

پس حمزه(ع) عرض کرد: شهادت دادم.

همچنین پیامبر(ص) فرمودند: شهادت دهید که بهشت حق و دوزخ حق است و قیامت بدون شک آمدنی است و صراط و میزان حق است، و هر کس ذره‌ای عمل خیر انجام دهد آن را می‌بیند، ضمنا هرکس ذره‌ای شر و بدی انجام دهد آن را می‌بیند و گروهی در بهشت و گروهی در دوزخ‌اند و باید شهادت‌دهی که علی امیرالمؤمنین(ع) است.

حمزه(ع) عرض کرد: شهادت دادم و اقرار کردم و ایمان آوردم و تصدیق نمودم.

پیامبر(ص) فرمودند: باید شهادت دهید که امامان از نسل علی، حسن و حسین‌اند و در ذریه حسین هستند.

حمزه(ع) عرض کرد: ایمان آوردم و تصدیق کردم و پیامبر(ص) فرمودند: باید شهادت دهی که فاطمه سرور بانوان جهان است،

حمزه عرض کرد: آری تصدیق کردم.

پیامبر(ص) فرمودند: باید شهادت دهید حمزه سرور شهیدان و شیر خدا و شیر رسول اوست و عموی پیامبر است، در این لحظه حضرت حمزه(ع) گریه کرد و با صورت به زمین افتاد و دو چشم رسول خدا(ص) را می‌بوسید.

پیامبر در این لحظه فرمودند: باید شهادت دهید که برادرت جعفر در بهشت همراه فرشتگان در پرواز است و باید شهادت دهید که محمد و آل محمد برترین آفریدگانند، به سر و آشکارشان و به ظاهر و باطنشان ایمان بیاوری و براساس همین اعتقاد زندگی کنی و بمیری، دوستانشان را دوست بداری، و با دشمنانشان دشمن باشی.

حمزه(ع) عرض کرد: آری ای رسول خدا، خدا را گواه می گیرم و تو را، و خداوند برای گواه بودن کافی است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز