انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو


انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو

معرفی منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی فونت، پس زمینه، افکت، تصاویر، ترنزیشن و... از جمله مهم‌ترین ابزارهای برای ایجاد تم پاورپوینت اسلامی و دینی است. در ادامه...

معرفی منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی

فونت، پس زمینه، افکت، تصاویر، ترنزیشن و ... از جمله مهم‌ترین ابزارهای برای ایجاد تم پاورپوینت اسلامی و دینی است. در ادامه این مطلب شما را با فرایند و ابزارهای ساخت تمپلیت پاورپوینت مذهبی آشنا می‌کنیم.

معرفی منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی

در ادامه آموزش انواع مراحل و ابزار‌های ایجاد تم پاورپوینت اسلیمی را به شما داده‌ایم تا به راحتی از طریق راحت‌ترین منابع، حرفه‌ای‌ترین قالب را بسازید.

انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب

ابتدا باید شما تم پاورپوینت مذهبی خود را با توجه سلیقه خود انتخاب کنید. در صورتی که تم‌های پیشفرض پاورپوینت مورد پسند شما نبوده، توانسته از قالب پاورپوینت مذهبی زیبا و حرفه‌ای موجود در سایت مینارو استفاده نمایید. در ادامه برای انتخاب رنگ‌بندی باید موارد زیادی همچون: سن و جنسیت مخاطب، رنگ سازمانی، رنگ تصاویر و ... را در نظر بگیرید. در حالت کلی با توجه به روانشناسی رنگ‌ها باید کنتراست رنگ‌ها با هم همخوانی داشته و به صورت هماهنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو

تنظیم کردن اندازه اسلایدها، لوگو و تصاویر

  • اندازه اسلایدها را باید با توجه به نیاز خود سروسامان دهید. برای این کار باید ابتدا از سربرگ Design بر روی گزینه Slide Size بزنید. سپس اندازه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر "Standard (4:3)" یا "Widescreen (16:9)" را انتخاب کرده تا اسلایدهای شما به صورت خودکار تغییر کند.
  • همچنین باید اشکالی انتخاب و رسم شود که با محتوای شما هماهنگی و همخوانی داشته باشد. به عنوان نمونه از یک شکل واحد مانند دایره برای کل متن استفاده نمایید و برای نشان دادن برند سازمانی خود، لوگو را در بخش مشخص شده‌ای از اسلایدها بگذارید.
  • نقش تصاویر را در طراحی تم پاورپوینت اسلیمی دست کم نگیرید. در واقع عکس‌های و متناسب با موضوع شما از منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی به حساب می‌آید.

ایجاد اسلاید مستر برای طراحی قالب پاورپوینت حرفه ای

در صورتی که نیاز به داشتن تمپلیتی بسیار تخصصی هستید، می‌توانید از Slide Master استفاده کنید تا با قالب‌بندی مناسب، برخی از آیتم‌ها را در تمامی اسلایدها یا بعضی از آن‌ها بگذارید. برای ساختن اسلاید مستر باید مسیر زیر را طی کنید:

  1. در نخستین مرحله یک فایل خالی پاورپوینت را باز نمایید.
  2. سپس از سربرگ view، گزینه Slide Master را بزنید. در ضمن کلیدهای میانبر Alt + W + M موجب رسیدن به گزینه اسلاید مستر می‌شوند.
  3. به طور کلی در نمای Slide Master، چندین طرح کلی اسلاید در قسمت چپ نرم افزار قرار دارد.
  4. اسلایدهای که کمی جلوتر هستند به عنوان اسلاید مادر شناخته می‌شوند و در واقع زیرمجموعه اسلایدهایی بوده که کمی عقب‌تر هستند.
  5. شما به راحتی با ایجاد هر نوع تغییری در اسلاید مادر می‌توانید این تغییر را در تمامی اسلایدهای زیرمجموعه آن مشاهده کنید.
  6. تغییر اسلایدهای فرزند موجب تغییری بر روی دیگر اسلاید نشده و اسلایدهای فرزند دارای ویژگی‌های مختص به خود با کارایی تعیین‌شده‌ای هستند.

تنظیمات اسلاید مادر

به طور کلی اسلاید مادر دارای سه قسمت تیتر اصلی، متن، پاورقی و بالانویس است که با ویرایش هر کدام از این قسمت‌ها، تمامی اسلایدها دچار تغییر می‌شوند.

تعیین کردن سایز اسلاید مادر

  • ابتدا از سربرگ Design، گزینه Slide Size را انتخاب کنید.
  • سپس با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از حالات Standard و Wide Screen را انتخاب نمایید.
  • در ضمن با گزینه Custom Slide Size توانسته دلخواه خود را انتخاب کنید و از بخش Slide Size در دو کادر Width و Height اعداد مورد نظر با ابعاد را نوشته و بر روی OK کلیک کنید.

جزئیات اسلاید مادر

  • تنظیم پس زمینه اسلاید مادر: پس زمینه از منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی بوده که باید حتما جلوه دینی و اسلامی داشته باشد. شما برای تعیین پس زمینه باید بر روی اسلاید مادر کلیک راست نمایید و بر روی گزینه Format Background کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده در قسمت راست نرم افزار پاورپوینت با توجه به نیاز خود یکی از گزینه‌های Solid Fill، Gradient Fill، Picture Or Texture Fill و Pattern Fill را برای پس زمینه انتخاب کنید.
  • برگزیدن تم رنگی متناسب برای اسلاید مادر: در تب Master Slides گزینه Colors را زده و از بین گزینه‌ها نوع تم رنگی را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید با گزینه Create New Theme Colors، رنگ‌بندی مرتبط با موضوع را ایجاد کنید.
  • انتخاب کردن فونت: به طور کلی فونت‌های از جمله کاربردی‌ترین منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی به شمار می‌رود. برای تنظیم کردن فونت باید از سربرگ Slide Master گزینه Fonts را زده و یکی از ترکیب‌های فونتی را برگزینید یا خود ترکیبی فونت بسازید.
  • انتخاب کردن تم پاورپوینت مذهبی: در سربرگ اسلاید مستر با گزینه Themes نوع تمپلیت خود را انتخاب کنید.

استفاده از Placeholder برای اسلاید های فرزند

به طور کلی ابزار Insert Placeholder در سربرگ Slide Master وجود داشته که از طریق آن توانسته مکان قرار دادن تصاویر، اینفوگرافیک، جعبه متن یا ... را مشخص نمایید. گزینه‌های Insert Placeholder شامل موارد زیر است:

  • Content (دارای محتوای ترکیبی همچون: متن، عکس، چندرسانه‌ای، نمودار و ...)
  • Text
  • Picture
  • Chart
  • Table
  • SmartArt
  • Media
  • Clipart

انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو

ایجاد کردن اینفوگرافیک‌های جذاب

به طور کلی اگر به دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن اسلایدهای خود بوده و قصد دارید اطلاعات زیادی را به صورت مشخص و ساده به مخاطبان ارائه کنید، استفاده از اینفوگرافیک‌ها بهترین راه خواهد بود. اینفوگرافیک‌ها به عنوان یکی از منابع و ابزارهای مفید برای طراحی تم پاورپوینت مذهبی بوده که در زمان جایگذاری آن‌ها باید ترکیب رنگی آن با تم رنگی موجود در اسلایدها همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

قرار دادن انیمیشن و ترنزیشن

امروزه بیشتر قالب پاورپوینت‌های تخصصی و زیبا، انیمیشن و ترنزیشن برای جذابیت بیشتر دارند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترنزیشن‌ها این بوده که فرایند طراحی را برای شخصی که از تم استفاده می‌کند، بسیار آسان‌تر خواهد کرد. از این رو سعی کنید اقدام به دانلود قالب پاورپوینت اسلامی و دینی انیمیشن و ترنزیشن‌دار کنید. در ضمن ترنزیشن مورف به دلیل بالا بردن سطح ارائه، بهترین انتخاب انتخاب ترنزیشن خواهد بود.

ذخیره کردن قالب پاورپوینت دینی و اسلامی با فرمت مورد نظر

  1. از سربرگ File، گزینه Save As را انتخاب نمایید.
  2. سپس بر روی گزینه Browse بزنید و در پنجره باز شده گزینه Save as type را انتخاب کنید.
  3. سپس در منوی آن بر روی گزینه PowerPoint Template بزنید.
  4. در بخش File Name باید نامی مناسب برای قالب خود انتخاب کرده و بعد از مشخص کردن محل ذخیره‌سازی، بر روی گزینه‌ی Save کلیک نمایید.

انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو

سخن آخر

شاید شما زمان و مهارت کافی از ابزارهای موجود در برنامه پاورپوینت برای ساخت تم پاورپوینت دینی واسلامی را نداشته باشید. در این حالت توانسته اقدام به دانلود قالب پاورپوینت مذهبی رایگان و با هزینه از مجموعه‌های همچون فروشگاه اینترنتی مینارو کنید که از حرفه‌ای‌ترین منابع و ابزارهای مفید برای طراحی قالب پاورپوینت مذهبی استفاده کرده‌اند.


انتخاب کردن قالب پاورپوینت و تم رنگی متناسب سایت مینارو

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...