رکوردهای جدید شکسته شد


رکوردهای جدید شکسته شد

بیمه پارسیان در سال جاری با بستر سازی های که در گذشته انجام داده بود توانسته عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد. هم به نسبت خسارت خاصی دست یافت و هم رشد درآمد ناخالص سه برابری را نسبت به دوره های مشابه در سالهای قبل تجربه کرد.به گزارش بانکداری...

رکوردهای جدید شکسته شد

بیمه پارسیان در سال جاری با بستر سازی های که در گذشته انجام داده بود توانسته عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد. هم به نسبت خسارت خاصی دست یافت و هم رشد درآمد ناخالص سه برابری را نسبت به دوره های مشابه در سالهای قبل تجربه کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بیمه پارسیان که با برنامه ریزی های دقیق و بسترسازی های مناسب برای رشد پایدار توانسته در سال گذشته رشد بالای 58 درصدی را تجربه کند در سال جاری هم در مدار رشد بوده و به دلیل استراتژی های مناسب رشد بالاتری را تجربه خواهد کرد تاجایی که در یک ماه ابتدایی رشدی سه برابری را ثبت کرد.

این شرکت دارای پورتفوی متناسبی است که برخی از رشته‌های خاص را در صنعت بیمه ایران نمایندگی می کند.علاوه بر این در سرمایه‌گذاری که بعضا از محل ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی است روند مناسبی را به نمایش گذاشته است.

بررسی ها نشان می دهد ، این شرکت با ترکیب مناسب پرتفوی قوی، سبد بهینه و مدیریت ریسک عملکرد شایان توجهی را در سال گذشته ثبت کرده و رشدی 58 درصدی در حق بیمه تولیدی را تجربه و به عدد بالاتر از 23هزار میلیارد ریال دست یافت.

اما در فروردین سال جاری یک اتفاق خاصی افتاده که نشان از وضعیت مناسب شرکت دارد چرا که نسبت خسارت این شرکت در فروردین 1403 قه عدد 28درصدی رسید که در صنعت بیمه ایران در سال جاری نادر است.

این وضعیت نزولی نسبت خسارت از سال 1399 شروع شد و از رقم 77 درصد به 28 درصد در سال جاری رسید که نشان از پایین بودن ریسک پورتفوی شرکت دارد.

رکوردهای جدید شکسته شد

این شرکت در فروردین سال جاری 14هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص را ثبت کرده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشدی حدود سه برابری داشته است.

بر اساس آخرین آمارمنتشره در کدال ، در فروردین 1399 تنها 260 میلیارد ریال درآمد در اولین ماه سال ثبت کرده بود و حالا به رقم مناسب و چشم گیری رسیده است.

پیش بینی کارشناسان نشان می دهد که این شرکت در سه ماهه سوم به خرداد 1403 درآمد بیمه ناخالص 34 هزار میلیارد ریالی را محقق می کند که رشدی حدود سه برابری نسبت به دوره های قبل خواهد بود و ذخایر حق بیمه هم در خرداد امسال به رقم بزرگ 94 هزار و 854 میلیارد ریالی می رسد.

رکوردهای جدید شکسته شد


این گزارش می افزاید : در فروردین امسال خبر پیگیری افزایش سرمایه شرکت منتشر شده و هیات مدیره شرکت طی نامه ای خبر داده که افزایش سرمایه شرکت از رقم 13هزار میلیارد ریال به رقم 16 هزار میلیارد ریالی از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه در حال پیگیری است.

در حال حاضر و بر اساس گزارش مالی آذر 1402 مبلغ سود انباشته شرکت مبلغ چهار هزار و 765 میلیارد ریال است و نشان از قدرت این شرکت در سودآوری دارد.همچنین سرمایه گذاری شرکت در همین دوره با رشدی 17 درصدی به 34هزار و 776 میلیارد ریال رسید.

لیلا فریادرس

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی