سرمایه‌گذاری در مراکز نوآوری؛ منشا تحول زیست بوم کارآفرینی


سرمایه‌گذاری در مراکز نوآوری؛ منشا تحول زیست بوم کارآفرینی

به گزارش سیناپرس ازوابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور توسط دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست...

به گزارش سیناپرس ازوابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور توسط دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) برگزار شد.

فاطمه صداقت فرد معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از محورهای این گردهمایی صحبت کرد و گفت: مراکز نوآوری براساس یکسری نیاز و با در نظر داشتن ساختارهای مشخصی باید ایجاد شوند و خدمات معینی را ارئه بدهند. وی در ادامه ایجاد پارک‌های علم و فناوری استانی و دانشگاهی و همچنین مراکز نوآوری خصوصی و دانشگاهی را از دیگر محورهای گفت و گو در این گردهمایی دانست.
صداقت فرد از دستاوردهای گفت وگو در پنل تجاری سازی در روز نخست این گردهمایی صحبت کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز نوآوری یک مرکز هزینه به شمار میرود، نیازسنجی و بررسی ضرورت ایجاد مرکز نوآوری در پارک‌های علم و فناوری موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پس از بررسی این موضوع، ایجاد و مدیریت مراکز نوآوری مطرح میشود.
معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت شتابدهنده‌ها به عنوان یکی از موضوعات اساسی مورد بررسی در این گردهمایی، خاطر نشان کرد: شتابدهنده‌ها بازوهای اجرایی مراکز نوآوری تعریف شده و با هماهنگی و همراهی با مراکز نوآوری می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد اهداف زیست بوم کارآفرینی ایفا کنند.
صداقت فرد به توضیح دستاوردهای این گردهمایی در روز پایانی آن نیز پرداخت و تبادل نظر و انتقال تجربه با محوریت مراکز نوآوری و توسعه آن ها و همچنین ضرورت همراستایی قانون جهش تولید با مراکز نوآوری را محورهای اصلی روز دوم این نشست خواند.
این گردهمایی با حضور ۷۰ نفر از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت برگزار شد.
در این نشست در خصوص گونه شناسی مراکز نوآوری؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های ساختاری و کارکردی، تاثیر طراحی فضا بر گسترش نوآوری، نحوه ارزیابی مراکز نوآوری، ابزارهای حمایتی مراکز نوآوری دانشگاهی و پارکی و…. به گفت وگو پرداخته شد.

No tags for this post.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب