پیش بینی بورس یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ نمره معاملات، کمتر از انتظار بازار سرمایه!


پیش بینی بورس یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ نمره معاملات، کمتر از انتظار بازار سرمایه!

نماگرهای سهامی با رشد اندک، انتظارات اهالی تالار شیشه‌ای را برآورده نکردند. در راستای پیش بینی بورس روز یکشنبه، با توجه به روند معاملات روز ابتدایی هفته، احتمال می‌رود بازگشایی معاملات با رنگ سرخ همراه باشد اما در ادامه، جریان معاملات متعادل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک 0.03 درصدی، معادل 652 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 304 هزار و 978 واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.18 درصدی (معادل هزار و 394 واحد) در پله 765 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز شنبه، سه هزار و 789 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را 8.6 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از ورود 35.5 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

همان‌گونه که در گزارش پیشین یاد شد، بورس تهران در شروع دومین هفته اردیبهشت‌ماه، محرک‌های مثبتی دارد. روند صعودی کامودیتی‌ها در بازار جهانی و افزایش‌های پی‌در‌پی دلار نیما از جمله محرک‌های بازار سرمایه بودند که انتظار می‌رفت شروع قدرتمندی را برای آغاز دومین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه رقم بزنند.

همزمان با کاهش تنش‌های نظامی نسبت به دو تا سه هفته گذشته، بازارهای موازی درگیر موج اصلاحی شده‌اند. افت قیمت طلا و ارز همچنان ادامه دارد و از این حیث خروج پول از بازار سهام به سمت دیگر بازارها متوقف شده است.

با وجود این، بورس تهران انتظارات اهالی تالار شیشه‌ای را برآورده نکرد. اما از سوی مقابل، انتظار افت سنگین هم از بازار نمی‌رود. به عبارتی زور عرضه و تقاضا هیچ‌یک بر دیگری نمی‌چربد. کارشناسان انتظار دارند جو معاملات روز یکشنبه، با سنتیمنت تعادلی همراه باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟