رئیسی: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده / دشمن دنبال ایجاد یاس است


رئیسی: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده / دشمن دنبال ایجاد یاس است

ایسنا: رئیس جمهور از معلمان خواست تا برای باز شدن گره ذهنی دانش آموزان تلاش کنند. سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: مردم باید اقامه عدالت کنند. عدالت سعادت انسان را تامین می‌کند. این آموزش‌ها در خانواده،...

رئیسی: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده / دشمن دنبال ایجاد یاس است

ایسنا: رئیس جمهور از معلمان خواست تا برای باز شدن گره ذهنی دانش آموزان تلاش کنند.

سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: مردم باید اقامه عدالت کنند. عدالت سعادت انسان را تامین می‌کند. این آموزش‌ها در خانواده، مدرسه و مسجد باید ارائه شود. در مدرسه باید حق خواهی و عدالت‌خوای و توجه به جامعه سعادتمند و عقبی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد. حل بسیاری از مسائل ما در مدرسه شکل می‌گیرد. شاکله و ذهن دانش آموز در مدرسه با محوریت معلمان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اولین معلم بشر ذات مقدس حق است. معلم بعد از خدا، جناب آدم است و او در مقام معلمی قرار گرفت. آنچه به بشرت امروز آموخته شده توسط پیامبر (ص) و امام علی (ع) است. می‌گویند معلم اول ارسطوست که حرف درستی است، ولی ارسطو و فارابی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: تربیت امر بسیار مهمی است و مربی ما نبی مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع) و اولیای دین هستند. نظم، قانونداری و انضباط اجتماعی و اقتصادی اهمیت دارد و همه این مسائل در گرو تربیت است. مبارزه با فقر، تبعیض و فساد، راستی، قانونمداری در گرو تربیت است. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خاطر مسائل تربیتی است. زنجیره‌های تربیت باید مکمل یکدیگر بوده و تربیت در مدارس را تکمیل کند. باید از نقش معلمان در تربیت و ارتقای اخلاق و علم تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه معلمان می‌توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند، تصریح کرد: ابزار ارتباطی در اختیار بشر است. راه صیانت از دانش آموزان، ساخته شدن آن‌ها در مدرسه است. محدودیت و ممنوعیت ممکن نیست. این ابزار باید در تربیت و ارتقای علمی و فرهنگی قرار گیرد. آسیب هایش به حداقل برسد. ما خودمان الان می‌توانیم برنامه نویسی کنیم. از این ابزار برای ارتقای علم و دانش باید استفاده کنیم و این بر عهده شما معلمان، مدرسه و دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: غرب در باغ سبز نشان می‌داد، اما الان واقعیت آن‌ها بر همه روشن شده است و غزه حقیقت آن‌ها را نشان داد. به برکت خون شهدا و کودکان غزه، پرده و نقاب از چهره نفاق کنار رفته و حقیقت روشن شده که ادعا‌های آن‌ها پوچ است. امروز بیش از گذشته نگاه به شما معلمان، مدارس و دانشگاه‌ها است.

رئیسی خاطرنشان کرد: شما معلمان تلاش کنید گره ذهنی دانش آموزان را باز کنید، اگر این گره باز نشود، به مساله تبدیل می‌شود. ارتباط معلم و دانش‌آموز می‌تواند نقش مهمی در حل مسائل آن‌ها داشته باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس ستاد امر به معروف: تعداد کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند بسیار کم هستند