آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟


آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟

آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟ ترتیب انجام مراقبت های پوستی در روز و شب، گاها برای افراد پیچیده می شود. انجام دقیق و به موقع مراحل روتین پوستی به شما کمک می کند که از پوست خود بهتر مراقبت کنید. برای مراقبت از...

آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟

آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟

ترتیب انجام مراقبت های پوستی در روز و شب، گاها برای افراد پیچیده می شود. انجام دقیق و به موقع مراحل روتین پوستی به شما کمک می کند که از پوست خود بهتر مراقبت کنید. برای مراقبت از زیبایی و سلامت پوست، باید از برخی مواد مراقبتی استفاده نمایید که نیازهای پوست شما را تأمین کنند. در این زمینه باید حتماً به نوع پوست و چربی و خشکی آن نیز توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن نیازهای پوست، نوع مواد مورد استفاده در روتین های پوستی شب و روز نیز متفاوت خواهد بود. روتین مراقبت پوستی در خانم ها، آقایان و رده های سنی مختلف متفاوت خواهد بود. در این بخش به شما کمک می کنیم که یک روتین مناسب بر اساس ویژگی های پوست خود داشته باشید.

روتین پوستی شامل چه مراحلی است؟

مراحل روتین پوستی برای همه گروه های پوستی، شامل ۸ مرحله پشت سر هم می شود. اگر در ابتدای مراقبت از پوست و استفاده از یک روتین مناسب هستید، خیلی به خودتان سخت نگیرید! شما می توانید با چند ماده ساده هم یک روتین استاندارد داشته باشید. این مواد شامل پاک کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب هستند! به همین سادگی. اما اگر می خواهید یک روتین پوست حرفه ای داشته باشید و مشکلات و عارضه های پوستی را در کوتاه مدت کمرنگ کنید، حتماً باید از روتین های مراقبتی خاص استفاده کنید. به طور کلی یک روتین استاندارد برای تایم روز شامل موارد زیر می شود:
⦁ استفاده از پاک کننده صورت
⦁ استفاده از تونر
⦁ استفاده از سرم صورت
⦁ کرم های دور چشم
⦁ کرم های درمان کننده لکه های پوستی
⦁ انواع مرطوب کننده
⦁ روغن های صورت
⦁ ضد آفتاب
برای روتین مراقبتی تایم شب باید از پاک کننده صورت، تونر، سرم های صورت، کرم دور چشم، درمان کننده لکه پوستی، مرطوب کننده، رتینول، روغن صورت و… استفاده کنید. این مواد باید به ترتیب مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع مختلف پوست برای انتخاب روتین مراقبتی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در اجرای مراحل روتین پوستی مورد توجه قرار می گیرد، انواع مختلف پوست است. برای انتخاب بهترین مواد در روتین مراقبتی پوست، باید حتماً به این نکات دقت داشته باشید:
⦁ کسانی که پوست چرب دارند، باید از مواد مراقبتی کنترل کننده چربی پوست استفاده کنند. این مواد از سلامت پوست آن ها مراقبت کرده و چربی صورت را تا حدودی کاهش می دهند.
⦁ کسانی که پوست خشک دارند و اغلب با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن صورت روبرو می شوند، باید از مواد آبرسان و مرطوب کننده در روتین مراقبتی خود استفاده کنند.
⦁ پوست های مختلط شامل بخش هایی با مشکل خشکی و بخش های چرب می شوند. مراحل روتین پوستی در خصوص مراقبت از این نوع پوست شامل استفاده از موادی است که بخش های مختلف پوست را به تعادل برسانند.

بهترین روتین پوستی در صبح

بهترین روتین پوستی در تایم صبح باید شامل کلیه موادی باشد که از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت کنند. این مواد باید پوست صورت شما در طول روز در بهترین حالت نگهدارند. در روتین پوستی صبحگاهی باید به مراحل روتین پوستی نیز توجه داشته باشید. با انجام دائمی این روتین ها در طولانی مدت بسیاری از مشکلات پوست از بین می روند و پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت. در این بخش با برخی از مهم ترین موادی که در یک روتین استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا می شوید.

استفاده از شوینده

آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟

قبل از استفاده از هر ماده ای در روتین پوستی روزانه باید حتماً از شوینده ها و پاک کننده های مناسب استفاده کنید. این بخش یکی از مهم ترین مراحل روتین پوستی افراد محسوب می شود. برای این که ترکیبات متریال تونرها و سرم ها به خوبی در پوست شما نفوذ کنند، باید سطح آن عاری از هر گونه آلودگی باشد. پاک کننده ها، چربی ها و آلودگی ها را از منافذ پوست شما پاکسازی می کنند. شما می توانید بسته به نوع پوست خود از برندهای مختلف پاک کننده استفاده کنید.

استفاده از تونر

در مراحل روتین پوستی، باید حتماً از یک تونر مناسب استفاده داشته باشید. تونرها در گذشته بیشتر شامل مقادیری الکل بودند؛ اما امروزه ساختار آن ها با گذشته متفاوت شده و بیشتر شامل روغن های تقویت کننده و مواد ملایم هستند. این متریال به عنوان یک لایه بردار شیمیایی قدرتمند عمل می کنند و سبب بهبود پوست های خشک می شوند. استفاده از این لایه بردارها برای از بین بردن جوش از سطح صورت مزایای بی شماری خواهد داشت. این محصولات جذب سرم ها و مواد مراقبتی را ساده تر می کنند.

استفاده از سرم

مراحل روتین پوستی با استفاده از یک سرم پوستی قدرتمند تکمیل می شوند؛ در بخش سوم از روتین پوستی روزانه خود باید حتماً از برخی سرم ها برای نفوذ مواد مغذی در پوست استفاده کنید. این متریال مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های مفید، ترکیبات آبرسان و… را وارد پوست می کنند. این متریال اغلب با غلظت بالایی تولید می شوند و استفاده از آن ها برای همه پوست های خشک و چرب مزایایی به همراه دارد. با استفاده از این متریال سلامت پوست شما تقویت می شود. سرم ها روتین پوستی شما را تا حد قابل توجهی ارتقا می دهند.
ویتامین های مورد نیاز پوست شما با استفاده از این سرم ها به خوبی تأمین می شوند. برای این منظور توصیه می کنیم از ویتامین c در شروع روز خود استفاده کنید. این سرم ها برای نواحی اطراف چشم شما مناسب نخواهند بود. استفاده از آن ها از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش مراقبت می کند. استفاده از سرم ویتامین c در تایم شب نیز مزایایی برای پوست شما دارد و رطوبت آن را حفظ می کند.

استفاده از کرم دور چشم

در بخش بعدی از مراحل روتین پوستی، نوبت به استفاده از یک کرم دور چشم مناسب می رسد. این کرم ها برای حفظ جوانی و شادابی ناحیه اطراف چشم شما مورد استفاده قرار می گیرند. کرم های دور چشم بسته به رده سنی افراد انتخاب می شوند. این کرم ها ساختار رقیق تر و سبک تری نسبت به مرطوب کننده ها و کرم ها دارند. مصرف این متریال برای همه افراد ضروری نیست! اما استفاده از آن روند پیری و ایجاد چین و چروک در نواحی اطراف چشم را به شدت کند می کند.
برای مراقبت از این ناحیه در پوست صورت خود باید کمی بیشتر مراقبت کنید. ناحیه اطراف چشم کمی حساس است و به سرعت آسیب می بیند. در کنار این کرم ها همواره باید از انواع مرطوب کننده ها برای مراقبت از این ناحیه استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب

در بخش بعدی از مراحل روتین پوستی به کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب ها می رسیم که نقش اساسی در یک روتین حرفه ای پوست ایفا می کنند. کرم های مرطوب کننده، رطوبت پوست شما را در طول روز حفظ می کنند. این کرم ها برای پوست های خشک، متعادل یا چرب تولید می شوند. شما می توانید در میان برندهای تجاری موجود، یک مدل را برای استفاده روزانه خود انتخاب کنید.
در یک روتین پوستی استاندارد، همیشه استفاده از کرم های ضد آفتاب ضرورت دارد. این کرم ها از پیری پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب پیشگیری می کند. تابش فرابنفش یکی از مضرترین پرتوهای نور است که به میزان زیادی در محیط های سر باز وجود دارد. برای مراقبت از پوست در برابر این پرتوها باید حتماً از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

بهترین روتین مراقبتی از پوست در شب

آیا با مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه آشنا هستید؟

در مراحل روتین پوستی پیش از هر چیز باید حتماً صورت خود را بشویید. در بخش بعدی باید از تونرها برای تمیز کردن عمقی پوست صورت خود استفاده کنید. سپس از مواد مراقبتی برای حفظ سلامت و تقویت پوست استفاده نمایید. در این مرحله باید از روغن های طبیعی، سرم های پوست و… برای مراقبت از پوست استفاده شود. محصولات ضد آکنه یکی از مهم ترین بخش های روتین پوستی شبانه را تشکیل می دهند.
در این روتین استفاده از مواد آبرسان نیز اهمیت زیادی دارد. در بخش بعدی باید از ویتامین A و رتینول برای جوانسازی پوست استفاده می شود. سپس نوبت به روغن های صورت می رسد که پوست شما را در طول شب تغذیه می کنند. در اجرای مراحل روتین پوستی باید حتماً به برند سازنده هر یک از مواد بهداشتی و آرایشی خود توجه داشته باشید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روتین های پوستی شبانه و روزانه و روش اجرای آن ها در طول روز نکاتی را بررسی کردیم. آنچه در این زمینه حائز اهمیت است، انتخاب درست مواد روتین پوستی و استفاده به ترتیب از آن ها است. در این زمینه باید به غلظت مواد روتین پوستی خود توجه داشته باشید. هر چه میزان غلظت مواد کمتر باشد، استفاده از آن ها در اولویت قرار می گیرد. شما می توانید در روتین پوستی خود کلیه مواد تقویت کننده را نیز به سلیقه خود جای دهید. روتین های پوستی برای خانم ها و آقایان در گروه های سنی مختلف، گاها تفاوت هایی دارند که باید رعایت شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها