جزئیات جدید از اخبار انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر


جزئیات جدید از اخبار انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر

اقتصادنیوز: «موسی ابومرزوق» عضو ارشد جنبش حماس امروز (دوشنبه) در سخنانی، اخبار منتشر شده درباره انتقال رهبران این جنبش از قطر به کشورهایی مثل عراق، سوریه و ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادنیز به نقل از ایرنا، ابومرزوق با بیان این موضوع تصریح کرد: مطالب منتشر شده در این باره، جوسازی رسانه ای با هدف تحت فشار قرار دادن قطر است و اگر قرار باشد رهبران حماس به کشور دیگری منتقل شوند – که در حال حاضر این موضوع مطرح نیست – به اردن خواهند رفت.

ابومرزوق همچنین تأکید کرد: این حماس است که در نوار غزه و درباره آینده آن، تصمیم گیری خواهد کرد. غیر منطقی است که رژیم صهیونیستی با ۳۰۰ هزار نیرو در غی درباره اینزه شکست بخورد ولی سپس تصمیم گیر منطقه به جریان دیگری واگذار شود.

خبر مرتبط
حماس به شایعات انتقال دفترش به کشوری دیگر خاتمه داد

اقتصادنیوز: جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

سه شنبه گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

« ماجد محمد الانصاری » افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن ها از قطر وجود ندارد.

الانصاری با بیان اینکه هیات های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می کنیم با کمک همه طرف ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

خبر مرتبط
انتقال دفتر سیاسی حماس به خارج از قطر تکذیب شد

اقتصادنیوز:مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گزارش‌ها درخصوص انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کردند.

روز یکشنبه نیز « جهاد طه » سخنگوی حماس ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرد.

طه در این باره گفت: این اخبار عاری از صحت و ساختگی است و با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی، منتشر می شود.

وی افزود: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که « خلیل الحیه » نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه روز پنجشنبه گفت: در حال مذاکراتی جدی برای رسیدن به آتش‌بس دائمی و توافقی جدی و حقیقی برای مبادله اسرا هستیم.

الحیه اضافه کرد که «ما نمی‌خواهیم اسرای صهیونیست را نزد خود نگه داریم و برای آزادی آن‌ها در چارچوب توافق و مذاکرات جدی، کاملا قاطع هستیم.»

وی با بیان اینکه عدم پیشرفت مذاکرات تا این لحظه به خاطر سرسختی رژیم صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و واسطه‌ها به پیشنهادات مطرح شده هستیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان