آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجتمع گفتگوی همکاری آسیا/ موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود


آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجتمع گفتگوی همکاری آسیا/ موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ پورنچای دانویواتانا، دبیر مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع با بیان اینکه خرسندم که توانستم به‌عنوان رئیس ACD در این کنفرانس...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ پورنچای دانویواتانا، دبیر مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع با بیان اینکه خرسندم که توانستم به‌عنوان رئیس ACD در این کنفرانس شرکت کنم، گفت: از تمام کسانی که فرصتی را فراهم کردند که این جلسه برگزار شود، بسیار سپاسگزارم. او با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه اظهار کرد: این مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با عنوانTOBBبرگزار شد که در پایان نیاز به گسترش چنین اجلاس‌هایی برای رسیدن به توافق مورد تأکید قرار گرفت.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا افزود: برای‌آنکه بتوانیم گفتگوها را بین ۳۵ کشورACDو همچنین گفتگوهای میان منطقه‌ای را با یکدیگر ادامه دهیم، برگزاری چنین اجلاسی موثر است.

او با تاکید بر اینکه از لحاظ ارتباطات با ایجاد استانداردها و قوانین باید در موضوع سرمایه‌گذاری، ما اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا با یکدیگر تبادلات بیشتری داشته باشیم، گفت: در این مسیر موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم است.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، اظهار کرد: غیر از اینکه علاقه‌مند هستم که چنین جلساتی تداوم داشته باشد، همچنین می‌خواهیم که افراد دست‌اندرکار به مشکلاتی که در این موضوع وجود دارد به‌صورت عمیق فکر کنند تا بتوانیم با همکاری‌ها مشکلات را برطرف کنیم.

پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی آمادگی خود را به‌عنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب شوند در نهایت می‌توانیم به اجماع برسیم.

او خاطرنشان کرد: باید بتوانیم همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین مجمع‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین نیاز است که نتایج توافقات به‌صورت گزارش به ACDارائه شود و از طریق بهبود شرایط مشکلات را برطرف کنیم تا در مسیر توسعه پیشرفت داشته باشیم.

آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجتمع گفتگوی همکاری آسیا/ موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شودآغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا/آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود

همچنین رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

او اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

او ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

او با اشاره به برگزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

او با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجتمع گفتگوی همکاری آسیا/ موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شودبخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند

همچنین محمدرضا بهرامن نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید.

او ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس(ACD)کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان کمک‌کننده خواهد بود. نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور ویژه تشکر کنیم. او اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

اصفهان/ بهمن راعی


آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجتمع گفتگوی همکاری آسیا/ موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403