ساخت خودکار کلاچ‌دار با دنده دستی که واقعاً کار می‌کند! [تماشا کنید]


ساخت خودکار کلاچ‌دار با دنده دستی که واقعاً کار می‌کند! [تماشا کنید]

ممکن است شما هم خودکارهای چند رنگ رایج در دهه 70 و 80 را به یاد داشته باشید که با فشردن دکمه رنگ آنها تغییر می‌کرد. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید یک یوتیوبر اقدام به طراحی خودکار چند رنگ با کلاچ واقعی و الهام از گیربکس دستی است که با تغییر...

ممکن است شما هم خودکارهای چند رنگ رایج در دهه 70 و 80 را به یاد داشته باشید که با فشردن دکمه رنگ آنها تغییر می‌کرد. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید یک یوتیوبر اقدام به طراحی خودکار چند رنگ با کلاچ واقعی و الهام از گیربکس دستی است که با تغییر دنده، رنگ آن هم تغییر می‌کند؟

یوتیوبر جانی از کانال Maker B اخیراً ویدئویی از ساخت خودکار چند رنگ خود با ابزارهای مختلف منتشر کرده است. این قلم مجهز به دنده دستی بوده و کاملاً با استفاده از مواد خام ساخته شده است. این خودکار دارای یک شیفتر یا دسته دنده و کلاچ است که کلاچ آن واقعاً کار می‌کند.

ساخت خودکار مجهز به کلاچ و شیفتر دستی

خودکار طراحی و ساخته شده توسط جانی دارای پنج مغزی شامل رنگ‌های آبی، سبز، سرخ و مشکی است که با گرفتن کلاچ می‌توان رنگ فعلی را تغییر داد. جالب‌تر اینکه یک دنده عقب هم وجود دارد و خودکار را به حالت پاک کن تغییر می‌دهد!

این خودکار را می‌توان یک اثر هنری دانست که با استفاده از دانش ابزار و خلاقیت ساخته شده است. بهتر است خودتان ویدئو ساخت و نحوه کار خودکار مجهز به دسته دنده و کلاچ را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هوش مصنوعی در خدمت پزشکیهوش مصنوعی، سرطان پانکراس را پیش بینی می کند