سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان


سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان

به مناسبت روز ملی شوراها میزبان همایش دو روزه روسای شوراهای اسلامی و شهرداران سراسر استان با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده انتظامی استان کرمان و سایر مسئولین در سیرجان برگزار شد.

به مناسبت خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ به مناسبت روز ملی شوراها میزبان همایش دو روزه روسای شوراهای اسلامی و شهرداران سراسر استان با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شوراهای اسلامی و شهرداران در محل سالن‌ آمفی‌ تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک این شهرستان بود.

علی شهسواری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است؛ که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

شهسواری با اشاره به ارزیابی‌ های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهرهای استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌ های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان

سردار"فرشید" فرمانده انتظامی استان کرمان نیز از دیگر سخنرانان ویژه همایش شوراها و دهیاران در شهرستان سیرجان بود.

سردار ناصر فرشید در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران در شهرستان سیرجان بر مشارکت همه دستگاه ها و ایفای نقش در زمینه ترویج نظم و امنیت تاکید کرد.

وی با ذکر نام و یاد شهدای انتظامی گفت: مسئله مورد تاکید برای همه مسئولین که امام راحل(ره) نیز به آن تاکید فرموده اند؛ مسئله امنیت در تعاریف متعدد خود است که همه ما و همه کشور به آن مکلف هستیم و این فرمایش تکلیف همه ما را روشن می کند تا بتوانیم جامعه بسیار خوبی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان، افزود: مردم در همه رویدادها و انتخابات نقش بسیار مهمی دارند و یکی از عرصه های مشارکت مردم، شوراهای شهر و روستا هستند که افراد اصلح برای خدمت به مردم انتخاب می شوند و این عزیزان مسئولیت های خود را با درک واقعی از جامعه انجام می دهند.

سردار"فرشید"بیان کرد: همه ما به عنوان سرباز و در لباس مشخص و شما مردم و مسئولان در لایه های مختلف جامعه به نوبه خود در زمینه ترویج نظم و امنیت تلاش می کنید.

وی اضافه کرد: اما به گفته رهبری عزیز تنها سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد انتظامی است و امیدواریم همه ما در کنار شوراها در حوزه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و کاهش آسیب ها خدمت رسانی های خوبی به مردم داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان، بیان کرد: از مجموعه های نظامی و مجموعه های تحت فرمان ارتش در سیرجان که با پلیس در اجرای ماموریت ها همکاری دارند و همچنین از شورای تامین و مسئولان قضایی و جامعه اطلاعاتی قدردانی می کنیم.

سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در همایش روز شوراها مطرح کرد: پیشرفت روزافزون سیرجان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام حسن علیدادی نمایندهولی فقیه و امام جمعه کرمان ضمن ابراز رضایت از عملکرد شورا و شهرداری سیرجان و خرسندی از رشد و توسعه روزافزون این شهر افزود: سیرجان تنها شهری است که دارای رشد و پیشرفت روزافزون است.

وی اضافه کرد: این پیشرفت نتیجه وحدت و همدلی، مشارکت، همکاری و همفکری اعضای شورای شهر با شهردار است که این پیشرفت روزافزونی که در سیرجان شاهد آن هستیم شایسته تقدیر است.

سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان

در این همایش حسن خدامی‌ پور رییس شورای اسلامی شهر سیرجان ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور مدیران و مسوولان استانی، سیرجان را شهری رو به پیشرفت و توسعه برشمرد و افزود: شورای ششم و شهرداری سیرجان نهایت همکاری و مشارکت خود را در راستای پیشرفت شهری و رفع مشکلات مردم داشته و این روند همکاری بیش از پیش با توان و قدرت بیشتری ادامه دارد.

وی با تشریح فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در شهر سیرجان در حوزه‌های مختلف و تاکید بر مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال در امر تولید، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شعار سال صرفا مخصوص تولید اقتصادی نیست، بلکه از تولید فرهنگی با مشارکت مردم نیز نباید غافل شد که خدایی ناکرده دچار زیان‌ های جبران ناپذیر نشویم.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان در خصوص طرح‌ های سرمایه‌ گذاری شورای شهر و شهرداری بیان کرد: احداث سایت بازیافت زباله، احداث شهرک حمل و نقل با توجه به میزان تردد کامیون‌ ها از شهرستان سیرجان، احداث بازارچه‌ های محلی در مناطق مختلف و همچنین احداث مسکن با مشارکت بخش خصوصی و مردم، از جمله مواردی است که می‌توان در تحقق اهداف شعار سال توسط شوراها و شهرداری‌ ها مدنظر قرار داد.

سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان

شایان ذکر است؛ در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌ های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

سیرجان، میزبان همایش روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان کرمان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟