رضایت زناشویی و فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند.


رضایت زناشویی و فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند.

فرزندپروری و چگونگی سبک و سیاق آن میتواند متاثر از رضایت زناشویی زوجین باشد.تحقیقات داخلی نشان میدهد رضایت زناشویی در توافق والدین و سبک‌های فرزندپروری میتواند نقش پیش بینیک ننده ایفا نماید با یعبارت ساده...

رضایت زناشویی و فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند.
فرزندپروری و چگونگی سبک و سیاق آن میتواند متاثر از رضایت زناشویی زوجین باشد.تحقیقات داخلی نشان میدهد رضایت زناشویی در توافق والدین و سبک‌های فرزندپروری میتواند نقش پیش بینیک ننده ایفا نماید با یعبارت ساده تر رضایت زناشویی بالاتر با سبک‌های فرزندپروری مقتدرانه و افزایش احتمال توافق والدین در زوج‌ها ارتباط نشان داده است( وفایی نژاد و همکاران ی، 2022).
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران مطالعاتی از این دست بخوبی برای زوج درمانگران و متخصصان فعال در حوزه خانواده و زوجین روشن کرده اند که رضایت زناشویی و سبک‌های فرزندپروری چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند.
با اینکه میدانیم نارضایتی جنسی، تعارضات والدین، خیانت، طلاق/جدایی، مشکلات ارتباطی و مدیریت تعارضات همسران مهمترین مسایلی هستند که همسران تجربه میکنند (کانگ لیو و عبدالرحمن ، 2022).

به همین دلیل است که زوج‌درمانی را فرآیندی که می‌تواند برای بسیاری از زوج‌ها مفید باشد تعریف کرده اند چرا که زوج درمانی فضایی را برای بهبود مسائل ارتباطی، رشد شخصی و پویایی روابط فراهم می‌کند. البته چنانچه هر دو طرف متعهد به فرآیند و تمایل به ایجاد تغییرات مثبت باشند بالطبع نتایج بهتری بدست خواهد آمد.
موفقیت در درمان اغلب به تعهد هر دو فرد به جلسات و تمایل به پرداختن به چالش‌های شخصی و رابطه‌ای آشکارا بستگی داردزوج درمانی با هدف کمک به شرکا در یادگیری استراتژی های رابطه سالم، بهبود ارتباطات و رسیدگی به الگوهایی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات در رابطه شوند، است اگرچه هنوز هم اعتماد مهمترین مسئله در زوج درمانی است.

اعتماد برای یک رابطه سالم ضرورت دارد و اغلب سنگ بنای بحث در زوج درمانی است.
اگرچه پرداختن به خیانت های گذشته، نقض اعتماد، و مسائل مربوط به خیانت برای بازسازی یک پایه قوی برای رابطه بسیار مهم است ولی انچه که هم اکنون اهمیت دارد بازسازی اعتماد و امنیت از دست رفته همسران است .
اعتماد اساس ارتباط موثر است، اعتماد بنیان ارتباط عاطفی سالم بحساب می آید و سلامت کلی روابط زوجین را تشکیل می دهد پرداختن به اعتماد میتواند موضوع اصلی و گام اول در جلسات زوج درمانی باشد چرا که گسست عاطفی و خروج از تعهد یا کمرنگ شدن آن مساله اصلی بسیاری از روابط ویران شده است.
اعتماد بین زن و شوهر، به عنوان یکی از عوامل اساسی در زندگی زناشویی، تاثیر قابل توجهی بر تاب آوری زوجین دارد. اعتماد احساس امنیت و استواری در رابطه ایجاد می‌کند که در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات، زوجین را قادر می‌سازد تا با هم مقابله کرده و به توافق برسند. از این رو، اعتماد به هم، به عنوان پایه‌ای برای تاب آوری در زندگی زناشویی عمل می‌کند.

احمد مختاراده روانشناس و زوج درمانگر در خاتمه این مطلب آورده است اقدامی شجاعانه از سمت هر کدام از زوجین برای اقرار و پذیرش نواقص خویش میتواند نه تنها به درمان کمک شایان توجهی بکند بلکه دروازه ورود به صممیت و افزایش اعتماد خواهد بود و از آنجا که اعتماد به شیوه ای متقابل عمل میکند و یا بعبارت دیگر اعتماد و احترام قابلیت سرایت دارد ان موضوع اهمیت خود را بار دیگر و به گونه ای دیگر خاطر نشان میکند لذا به نظر میرسد اینکه ما معایت خود را بپذیریم و به آن اقرار کنیم و در جهت بر طرف کردن آن تلاش کنیم میتواند جلب احترام و عشق همسر مان را نیز به دنبال داشته باشد .

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین