سرشکستگی فلز سفید


سرشکستگی فلز سفید

قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز سه شنبه اروپا به پایین‌ترین حد سه هفته‌ی اخیر یعنی 26.70 دلار کاهش یافت.

سرشکستگی فلز سفید

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز سه شنبه اروپا به پایین‌ترین حد سه هفته‌ی اخیر یعنی 26.70 دلار کاهش یافت.

گفتنی است فلز سفید پس از شکست(بریک اوت) به زیر حمایت حیاتی 27.00 دلار، با یک فروش شدید روبرو می‌شود. از آنجا که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در بحبوحه‌ی احتیاط پیش از اعلام سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، افزایش می‌یابد، این دارایی تحت فشار قرار دارد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو بر موضع جنگ‌طلبانه‌ی خود پایبند باشد، از این رو بازدهی 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده به 4.63 درصد افزایش می‌یابد. بدیهی است که همگام با بازدهی بالاتر در دارایی‌های بهره‌دار، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده مانند نقره افزایش می‌یابد.

مطابق با گزارش ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، نرخ بهره در محدوده 5.25٪ الی 5.50٪ و بدون تغییر باقی می‌ماند. از این رو، سرمایه‌گذاران به دقت بر سرنخ‌‌های ارائه‌شده توسط مقامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره تمرکز خواهند کرد. انتظار می‌رود فدرال رزرو تا زمانی که شواهدی مبنی بر کاهش تورم به هدف 2 درصد به دست آورد، همچنان حامی حفظ نرخ‌های بهره در سطوح محدود برای مدت طولانی‌تر باشد.

علاوه بر آن، سرمایه‌گذاران پیگیر این موضوع هستند که آیا فدرال رزرو به سه پیش بینی کاهش نرخ خود در سال جاری متعهد می‌ماند یا خیر. گفتنی است با وجود افزایش سرسختانه‌ی تورم ایالات متحده در سه ماهه اول، تردیدهایی در مورد سه پیش بینی کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو که در نمودار نقطه‌ای ماه مارس نشان داده شد، به وجود آمد.

در حوزه‌ی ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی ارزیابی می‌کند، به سطح 105.90 باز می‌گردد. جذابیت دلار آمریکا در آستانه‌ی یک هفته پر داده بهبود می‌یابد.

با نگاهی رو به جلو، در این هفته، سرمایه‌گذاران بر روی PMI تولید ISM و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) برای ماه آوریل تمرکز خواهند کرد که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و جمعه منتشر خواهند شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها