آغاز عملیات اخراج مهاجران غیرقانونی انگلیس


آغاز عملیات اخراج مهاجران غیرقانونی انگلیس

اقتصادنیوز: اداره مهاجرت انگلیس عملیات بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی ساکن در این کشور به رواندا را آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بعد از اینکه لایحه «ایمنی رواندا» در ماه گذشته به تصویب قانون‌گذاران انگلیسی رسید، مقام‌های اداره مهاجرت این کشور از روز گذشته (چهارشنبه)، دستگیری و بازداشت مهاجران غیرقانونی ساکن در انگلیس را آغاز کرده‌اند تا برای مرحله اعزام آنها به کشور آفریقایی رواندا آماده شوند.

خبر مرتبط
قانون ضدمهاجرتی انگلیس، صدای ایرلند را درآورد

معاون نخست وزیر ایرلند گفت: خطر ناشی از اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی رواندا، ایرلند را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش آمار مهاجرت به این کشور شده است.

دولت انگلیس تا به حال بارها از هزینه سنگین اقداماتی که برای مقابله با مهاجرانی که به طور غیرقانونی برای درخواست پناهندگی وارد این کشور می‌شوند، سخن به میان آورده و اعلام کرده بود که این هزینه به یک بار مالی غیرقابل تحمل تبدیل شده است.

روز گذشته در رسانه‌های دولتی انگلیس، تصاویری از یورش افسران اداره مهاجرت این کشور به خانه‌های افرادی منتشر شد که بر دستان ساکنان این خانه‌ها دستبند زده شده و آنها را به درون ون‌های اداره مهاجرت می‌برند، افرادی که گمان می‌رود قرار است به رواندا اخراج شوند.

خبر مرتبط
واکنش خطیب‌زاده به اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا گفت: اخراج و انتقال اجباری پناهجویان به کشورهای ثالث و سکوت مرگبار این روزهای کشورهای مدعی حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی مسئول، مایه شرمساری و نقض آشکار حقوق پناهندگان است.

اداره مهاجرت انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به تعداد بازداشت‌شده‌ها و مکان‌هایی که افراد بازداشت‌شده در آن مکان‌ها نگهداری می‌شوند، اعلام کرد: عملیات جست وجو و بازداشت مهاجران غیرقانونی در سراسر انگلیس آغاز شده است.

به نوشته شبکه خبری ان اچ کی، گروه‌های حمایت از پناهجویان، طرح اخراج را محکوم کرده و آن را ناقض حقوق بشر می‌دانند.

منتقدان این طرح، به فیلمی که از یورش افسران اداره مهاجرت به خانه‌های مهاجران غیرقانونی در رسانه‌های انگلیسی منتشر شده نیز واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که این فیلم، ماهیت غیرانسانی این طرح را بیش از پیش افشا کرده است.

به نظر می‌رسد جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به انگلیس به یکی از سیاست‌های اصلی دولت ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور تبدیل شده است.

به نوشته شبکه خبری ان اچ کی، احتمال می‌رود که دولت انگلیس اولین پروازها برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا را تا ماه جولای راه‌اندازی کند.

اداره مهاجرت انگلیس نیز اعلام کرده است که قصد دارد طی چند هفته آینده، حملات بیشتری را برای دستگیری و بازداشت مهاجران غیرقانونی انجام داده و طی ۹ تا ۱۱ هفته آینده، این مهاجران را به رواندا اعزام کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال حافظ امروز 28 اردیبهشت + فیلم