بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!


بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

در این مقاله به بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که همه علاقه‌مندان خودرو باید تماشا کنند اشاره می‌کنیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید: بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیرویتنام (فصل ۱۲، قسمت ۸)چالش شاتل فضایی رلاینت روبین (فصل ۹، قسمت ۴)ساخت...

در این مقاله به بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که همه علاقه‌مندان خودرو باید تماشا کنند اشاره می‌کنیم.
بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

اگرچه برنامه تاپ گیر دیگر با حضور سه مجری مشهور آن یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می تولید نمی‌شود اما همچنان و حتی در سال ۲۰۲۴ جزو بهترین برنامه‌های خودرویی دنیا به شمار می‌رود. البته منظور ما از تاپ گیر نسخه اصلی آن است که از سال ۲۰۰۲ شروع شد. اولین بار در دهه ۷۰ میلادی بود که چنین برنامه‌ای در بی‌بی‌سی پخش شد اما در آن زمان خیلی به موفقیت جهانی دست نیافت تا اینکه جرمی کلارکسون و اندی ویلمن با آغاز قرن ۲۱ هیجان بیشتری را به تاپ گیر تزریق کردند.

این برنامه دارای سبک بصری جذاب و ویژگی‌های متفاوتی بود که حتی آموزش‌هایی را نیز برای ماشین بازها در نظر گرفته بود. در همین سال‌ها بود که تاپ گیر با شیرین‌کاری‌های ویژه و همچنین مسابقات خودروهای پرقدرت مشهور شد و به خاطر همین موفقیت‌ها تا چند ده قسمت ادامه یافت. برخی افراد شاید به فکر تماشای مجدد تاپ گیر باشند و یا اینکه برخی نیز برای اولین بار بخواهند آن را ببینند، به همین خاطر ما بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر را که حتماً باید تماشا کنید در این لیست آورده‌ایم. شایان ذکر است این ۱۰ قسمت شامل مجریان دیگری نیز هست که حتماً توصیه می‌کنیم آن‌ها را نیز تماشا کنید.

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر

ویتنام (فصل ۱۲، قسمت ۸)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

واقعیت این است که لیست ۱۰ قسمت مشهور تاپ گیر می‌تواند شامل تمامی قسمت‌های ویژه آن باشد. در واقع هر از گاهی مجریان تاپ گیر قسمت ویژه‌ای را تولید می‌کردند که شامل سفرهای جاده‌ای با وسایل نقلیه عجیب و مضحک بود. معمولاً سه مجری تاپ گیر با بودجه‌ای بسیار کم پشت فرمان یک وسیله نقلیه عجیب می‌نشستند و باید به مقصد نهایی خود می‌رسیدند. همین ماجراها جذابیت‌های زیادی دارد اما ما تنها یکی از این قسمت‌های ویژه را انتخاب کرده‌ایم که در کشور ویتنام تصویربرداری شده است. کلارکسون، هموند و می‌باید در عرض هشت روز به شهر ها لانگ برسند. شاید هشت روز برای چنین سفری کافی باشد اما این سه نفر به زودی می‌فهمند که فقط حدود هزار دلار پول دارند و به همین خاطر فقط می‌توانند موتورسیکلت بخرند. قسمت ویژه ویتنام به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های تاپ گیر شناخته می‌شوند و دومین قسمت با بالاترین امتیاز از IMDb به شمار می‌رود.

چالش شاتل فضایی رلاینت روبین (فصل ۹، قسمت ۴)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

رلاینت روبین به عنوان یکی از بدترین وسایل نقلیه سه‌چرخ دنیا شناخته می‌شود. با توجه به اینکه مجریان تاپ گیر علاقه زیادی به لحظات شاد و مفرح دارند بنابراین جای تعجبی ندارد که روبین چندین بار در تاپ گیر حضور داشته باشد. یکی از نمونه‌های قابل‌توجه از این قضیه به فصل ۱۵ و قسمت اول مربوط می‌شود که جرمی کلارکسون یکی از این سه‌چرخ‌ها را انتخاب و با آن چپ کرد. البته اوج حضور روبین در تاپ گیر به فصل ۹ و قسمت ۴ مربوط می‌شود که تیم تاپ گیر تلاش داشت روبین را به یک شاتل فضایی تبدیل کند. مجریان برنامه ۱۲ روز برای این کار وقت داشتند و زمانی که روز پرتاب فرا رسید همان‌گونه که انتظار می‌رفت این شاتل با بدترین سرنوشت مواجه شد. بی‌بی‌سی آمریکا با جیمز می مصاحبه کرد و او گفت: “این شاتل به خوبی نشان می‌دهد که چرا بریتانیا فاقد برنامه فضایی است.” بی‌شک هیچ‌کسی از مجریان تاپ گیر نخواسته بود رلاینت روبین را راهی فضا کنند اما همین امر باعث شد این قسمت به یکی از جذاب‌ترین لحظات کل تاریخ تاپ گیر بدل شود.

ساخت موتور هوم ها (فصل ۱۵، قسمت ۴)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

در این قسمت از تاپ گیر کلارکسون، هموند و می باید خودروهای مختلف را به کمپر ون‌ها تبدیل می‌کردند. البته آن‌ها در این پروژه می‌بایست علاوه بر تغییرات ظاهری امکانات کاملی را نیز برای موتور هوم های خود در نظر می‌گرفتند که شامل مواردی همچون فضای نهارخوری و سرویس بهداشتی بود. این قسمت از برنامه بالاترین امتیاز IMDb را کسب کرد و برخی افراد تأکید داشتند که قسمت ۴ از فصل ۱۵ را می‌توان بهترین قسمت تاریخ تاپ گیر جدای از قسمت‌های ویژه دانست. البته تولید کمپرهای یاد شده تنها بخشی از ماجراست چراکه مجریان باید آن‌ها را برانند. همان‌گونه که انتظار می‌رود کمپر ون کلارکسون وضعیت خوبی ندارد و تا پایان این قسمت از برنامه نیز خودروی او کاملاً تخریب می‌شود. تماشای این قسمت از تاپ گیر را حتماً به همه شما توصیه می‌کنیم.

فصل ۲۵، قسمت ۴

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

پس از سال‌ها جنجال قضایی و رسانه‌ای، جرمی کلارکسون درگیری فیزیکی با اویسین تایمون تولید کننده تاپ گیر پیدا کرد. او سرانجام از این برنامه اخراج شد اما تاپ گیر با مجریان دیگر از جمله مت له بلانک ستاره سابق سریال فرندز ادامه یافت. برخی طرفداران پس از خداحافظی کلارکسون با تاپ گیر این برنامه را رها کردند اما پس از سه مجری مشهور نیز شاهد تولید برخی قسمت‌های هیجان‌انگیز از تاپ گیر بودیم که یکی از آن‌ها قسمت ۴ از فصل ۲۵ است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این قسمت به رانندگی له بلانک با دوج دیمن جدید مربوط می‌شود، خودرویی که پرشتاب از اکثر سوپر اسپرت‌های مطرح از جمله لامبورگینی است. مسابقه دادن با چنین هیولایی به‌خودی‌خود لذت‌بخش خواهد بود اما در این قسمت از تاپ گیر ناسا نیز به کمک له بلانک آمد تا برنامه جذاب‌تر باشد. شاید مدتی زمان برد تا طرفداران تاپ گیر به ترکیب جدید مجریان عادت کنند اما این قسمت برنامه تلاش‌های تحسین‌برانگیز له بلانک و تیمش را به نمایش می‌گذارد.

چالش خودروی دوزیست (فصل ۸، قسمت ۳)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

دلایل زیادی برای عدم همه‌گیری خودروهای دوزیست وجود دارد. حتی نمونه‌های تولیدی نیز مشکلات زیادی داشته‌اند اما تولید چنین خودروهایی می‌تواند یک موضوع عالی برای برنامه‌ای تلویزیونی باشد و به همین خاطر است که قسمت ۳ از فصل ۸ تاپ گیر در لیست ما حضور دارد. در این قسمت تاپ گیر کلارکسون به همراه دو مجری دیگر می‌خواهند خودروهای عادی را به چیزی تبدیل کنند که بتواند در خشکی و دریا حرکت کند. چالش خودروی دوزیست قطعاً جزو بهترین قسمت‌های تاریخ تاپ گیر خواهد بود.

چالش خودروی پلیس (فصل ۱۱، قسمت ۱)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

یکی از بهترین جنبه‌های هر قسمت تاپ گیر را می‌توان تماشای تلاش مجریان برای پیروزی در یک چالش دانست. همین موضوع به خوبی در قسمت اول فصل ۱۱ برنامه مشهود است جایی که همه می‌خواهند با اندک پولی که در اختیار دارند یک خودروی مناسب را خریداری کرده و آن را به خودروی پلیس تبدیل کنند. بهترین بخش برنامه این است که هیچ‌یک از آن‌ها واقعاً نمی‌خواهند خودروی خود را به یک خودروی پلیس واقعی شبیه نمایند بلکه از گجت های احمقانه برای این کار استفاده می‌کنند. برای مثال کلارکسون از نوار مخصوصی استفاده می‌کند که با نزدیک شدن خودروی دیگر آن را باز خواهد کرد تا سرعت خودرو را کم کند. البته قسمت اول این فصل شامل بخش‌های دیگری نیز هست که توصیه می‌کنیم آن‌ها را تماشا کنید.

مسابقه نیسان GT-R و قطار ژاپنی (فصل ۱۱، قسمت ۴)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

طرفداران تاپ گیر اغلب درباره اینکه کدام قسمت از این برنامه بهترین است با یکدیگر بحث می‌کنند. هر فردی نظر خاص خود را دارد اما زمانی که به شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید خواهید فهمید اکثر افراد روی یک قسمت این برنامه اشتراک نظر دارند و آن‌هم مسابقه نیسان GT-R با قطار ژاپنی است. این قطارها را می‌توان شاهکار مهندسی نامید اما کلارکسون به فکر تست آن‌ها با یک نیسان GT-R است. ریچارد هموند و جیمز می‌ شاید مأموریت راحت‌تری داشته باشند که رفتن به سفر است اما حتی این موضوع نیز با چالش‌های خاص خود همراه است. کلارکسون با فاصله‌ای اندک پیروز می‌شود اما قطعاً می‌توان گفت کشور ژاپن دارای یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل دنیاست. از زمان پخش این قسمت تاپ گیر تاکنون قطارهای پرسرعت زیادی تولید شده‌اند و برخی از آن‌ها می‌توانند با سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

آیا کمونیست‌ها خودروی خوبی می‌سازند؟ (فصل ۱۲، قسمت ۶)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

برخی از جذاب‌ترین و خنده‌دارترین صحنه‌های تاپ گیر به قسمت‌هایی مربوط می‌شود که مجریان مجبور هستند خودروهای خود را ساخته یا به حالتی عجیب مسابقه دهند. البته در برخی موارد نیز سه مجری این برنامه وارد مباحث تاریخی می‌شوند که موضوع قسمت ۶ از فصل ۱۲ است. جیمز می و جرمی کلارکسون باید تشخیص دهند که آیا کشورهای کمونیست توانسته‌اند خودروهای خوبی بسازند یا خیر. این موضوع فقط بخشی از جذابیت‌های قسمت ۶ است چراکه کلارکسون همچنین با شکنجه فورد فیستا می‌خواهد توانایی‌های آن را بسنجد. هر فردی که به تاریخ خودروها علاقه داشته باشد باید این قسمت تاپ گیر را تماشا کند.

بوگاتی ویرون در برابر جنگنده تایفون (فصل ۱۰، قسمت ۳)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

یکی از ویژگی‌های معمول بخش مسابقات تاپ گیر این است که جرمی کلارکسون پشت فرمان خودرویی جذاب می‌نشیند اما جیمز می و ریچارد هموند خودروی متفاوت‌تری را انتخاب می‌کنند. می و هموند معمولاً مجبور هستند خودروهایی کندتر و عجیب‌تر را برانند اما در قسمت ۳ از فصل ۱۰ شاهد رویارویی ویرون و جنگنده تایفون هستیم. در این مسابقه کلارکسون به حدی از پیروزی خود مطمئن است که حتی در یک نقطه برای نوشیدن قهوه توقف می‌کند. کلارکسون با بوگاتی ویرون خود به پیروزی می‌رسد و حتی می‌گوید ویرون بهترین خودروی تاریخ است. ویرون به حدی فوق‌العاده است که جایزه تاپ گیر به عنوان بهترین خودروی دهه را کسب می‌کند. در همین قسمت برای اولین بار کلارکسون پس از تصادف سهمگین با یک درگستر پشت فرمان خودرو می‌نشیند.

تعطیلات کاروان (فصل ۸، قسمت ۶)

بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر که حتماً باید تماشا کنید!

نهایتا به آخرین بخش از لیست بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاپ گیر می رسیم. احتمالاً تاکنون فهمیده‌اید که تاپ گیر یک برنامه بسیار مفرح و هیجان‌انگیز است و بهترین قسمت‌های آن با شوخی و خنده همراه هستند. در قسمت ۶ از فصل ۸ تاپ گیر سه مجری برنامه به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که چرا کاروان‌ها باعث ترافیک می‌شوند. این قسمت را می‌توان کمدی محض دانست زیرا کلارکسون، هموند و می مکرراً با مشکلات گوناگونی روبرو شده و حتی در یکی از لحظات سگ تاپ گیر توسط یک طرفدار دزدیده می‌شود. سفر مجریان برنامه تنها زمانی به پایان می‌رسد که کاروان می‌سوزد. البته آن‌ها هنوز هم مجبور هستند کاروان را بکشند تا مأموریت خود را به پایان برسانند. همه این اتفاقات باعث شد این قسمت تاپ گیر جزو بهترین قسمت‌های تاریخ برنامه باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان