وزارت خارجه چین: آمریکا قدرتمندترین نیروی محرکه در نظامی سازی فضا است


وزارت خارجه چین: آمریکا قدرتمندترین نیروی محرکه در نظامی سازی فضا است

وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات پنتاگون در مورد "تسلیحات ضد ماهواره" چین و روسیه اعلام کرد، ایالات متحده قدرتمندترین نیروی محرکه در نظامی سازی فضا و همچنین بزرگترین تهدید برای امنیت فضا است؛ چین از آمریکا می‌خواهد که از ترویج ادعاهای دروغین و همچنین ایجاد سلاح در فضا دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، یکی از مقامات ارشد پنتاگون روسیه و چین را به توسعه و استقرار تسلیحات ضد فضایی زمینی و مداری متهم کرد.
وزارت خارجه چین به اسپوتنیک گفت: "برای مدت طولانی، ایالات متحده دائماً نظریه قدیمی "تهدید فضایی چین" را تکرار می کند، چین را متهم کرده و در تلاش برای مخدوش سازی نام این کشور است، اما این مساله تنها تلاشی برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود در فضا و حفظ سلطه نظامی است. "
این وزارتخانه افزود که در واقع، "ایالات متحده آشکارا فضا را به عنوان میدان نبرد تعریف می کند، به طور فعال پتانسیل نظامی را در فضا توسعه می دهد و باعث ایجاد تقابل بین کشورهای بزرگ می شود."
همچنین افزودند: "آنها قدرتمندترین نیروی محرکه در نظامی کردن فضا و تبدیل آن به صحنه عملیات نظامی و همچنین بزرگترین تهدید برای امنیت فضا هستند."
مقامات وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کردند که چین از استفاده صلح‌آمیز از فضا حمایت می‌کند، با مسابقه تسلیحاتی در فضا مخالف است و به دنبال تسهیل مذاکرات و نتیجه گیری توسط جامعه بین المللی برای دستیابی به یک سند حقوقی در مورد کنترل تسلیحات در فضا به منظور حفظ صلح و امنیت در فضا است.
این وزارتخانه تاکید کرد: "ما مجدداً از طرف آمریکایی می‌خواهیم که از انتشار اظهارات نادرست و از ساخت سلاح و آمادگی برای جنگ در فضا دست بردارد و حقیقتا مسئولیت لازم را بر عهده بگیرد."

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آلمان نگران مردم رفح شد/حفاظت از غیرنظامیان باید بالاترین اولویت را داشته باشد