سفارت روسیه در برن: گفتگو درباره صلح در اوکراین بدون حضور مسکو بی معنی است


سفارت روسیه در برن: گفتگو درباره صلح در اوکراین بدون حضور مسکو بی معنی است

سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در برن اعلام کرد، روسیه از تصمیم سوئیس مبنی بر عدم دعوت به کنفرانس درباره اوکراین آگاه است اما گفتگو درباره صلح بدون حضور مسکو بی معنی است.

سفارت روسیه در سوئیس به اسپوتنیک گفت: "ما پیام وزارت خارجه سوئیس را مورد توجه قرار دادیم. موضع ما بدون تغییر باقی می ماند: بدون مشارکت روسیه، صحبت در مورد آغاز روند صلح معنی ندارد. برگزاری به اصطلاح "کنفرانس صلح" در واقع چیزی نیست جز پیشبرد "فرمول صلح" بدنام کی یف، که مجموعه ای از اولتیماتوم ها به روسیه است. ما زبان اولتیماتوم را قبول نداریم."
سوئیس در روزهای 15 تا 16 ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن میزبان کنفرانس صلح اوکراین خواهد بود. روسیه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن به اسپوتنیک گفته بود که سوئیس برای روسیه دعوتنامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده است و مسکو در هر حال شرکت نخواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه بی معنی است، اما باید درک کرد که چه فرمول صلحی در نشست سوئیس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
گفتنی است که مسکو بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. کرملین همچنین اعلام داشت، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعدها گفت که اگر اوکراین خواهان مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، باید فرمان منع مذاکره با روسیه را لغو کند. به گفته وی، مسکو هرگز مخالف حل مناقشه اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده، اما این مشروط به رعایت تضمین های امنیتی مد نظر روسیه است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان