پیشرفت بزرگ Ray Tracing در کارت‌های گرافیک AMD RDNA4


پیشرفت بزرگ Ray Tracing در کارت‌های گرافیک AMD RDNA4

بر اساس آخرین شایعات، AMD در ریزمعماری گرافیکی RDNA4 از هسته‌های شتاب دهنده ری ریسنگ کاملاً جدید و ارتقا یافته استفاده می‌کند. در صورت صحت این ادعا، باید منتظر جهش چشمگیر کارایی و توانایی‌ها در گیمینگ با Ray Tracing باشیم. هرچند گفته...

بر اساس آخرین شایعات، AMD در ریزمعماری گرافیکی RDNA4 از هسته‌های شتاب دهنده ری ریسنگ کاملاً جدید و ارتقا یافته استفاده می‌کند. در صورت صحت این ادعا، باید منتظر جهش چشمگیر کارایی و توانایی‌ها در گیمینگ با Ray Tracing باشیم.

هرچند گفته می‌شود RDNA4 نهایتاً در کارت‌های گرافیک میان رده استفاده می‌شود و در ساخت تراشه‌های قوی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما یکی از پیشرفت‌های آن می‌تواند در بخش هسته‌های شتاب دهنده Ray Tracing یا همان RT باشد.

احتمال افزایش قدرت Ray Tracing در RDNA4

برای درک اهمیت و ضرورت این موضوع باید به سری Radeon RX 7000 اشاره کنیم. با وجود اینکه قیمت‌گذاری سری مزبور به شدت رقابتی بود، اما از نظر Ray Tracing به شدت از انویدیا عقب بودند، بنابراین ضرورت ارتقای هسته‌های RT در نسل بعدی کاملاً احساس می‌شود.

طبق ادعای افشاگر توییتری Kepler_L2 که سابقه افشاگری‌های متعددی را در خصوص محصولات AMD در کارنامه دارد، تیم سرخ بخش شتاب دهی Ray Tracing را در تراشه‌های RDNA4 به کلی از نو از طراحی کرده است. این در حالی است که هسته‌های RT در RDNA3 صرفاً نسخه بهبود یافته‌ای از نمونه بکار رفته در ریزمعماری قدیمی‌تر RDNA2 بود. بنابراین می‌بایست با تغییر چشمگیر همراه باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- یک افشاگر مطرح: انتظار بیشتر از حافظه 18 گیگاهرتزی از AMD RDNA4 نداشته باشید
- AMD قدرت کارت گرافیک RX 7900 XTX را با نصف قیمت به شما می‌دهد

پیشرفت بزرگ Ray Tracing در کارت‌های گرافیک AMD RDNA4

شاید جالب باشد که بدانید گفته می‌شود پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 5 پرو مبتن بر ریزمعماری RDNA3 است اما هسته‌های RT آن به RDNA4 ارتقا یافته است. این موضوع می‌تواند جهش کارایی احتمالی پلی‌استیشن 5 پرو در گیمینگ با ری ریسنگ را توضیح بدهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت وسترن دیجیتال به بازار هارد درایوهای اکسترنال با این محصولات قدرتمند و 6 ترابایتی