بررسی راه های افزایش صادرات ایران به چین


بررسی راه های افزایش صادرات ایران به چین

به گفته رایزن بازرگانی ایران در چین یکی از راههای توسعه صادرات ایران به چین برندسازی است .

بررسی راه های افزایش صادرات ایران به چین

به گزارش راهبرد معاصر, حمید عادلی گفت: نمایشگاه ها ابزارهای بازاریابی در عرصه بین الملل هستند و کشورهایی که مسیر توسعه را طی کرده اند تلاش می کنند تا تعدادی از نمایشگاه های خود را به برند تبدیل کنند این موضوع در چین اتفاق افتاده و در مورد نمایشگاه اکسپو نیز تلاش ما این است که این نمایشگاه به یک برند تبدیل شود تا کشورهای مختلف توانمندی های صادراتی ما را بشناسند تا بتوانیم مسیر توسعه صادرات را طی کنیم.


رایزن بازرگانی ایران در چین بیان داشت: اتفاق خوبی
که در خصوص نمایشگاه ایران اکسپو در سال های گذشته افتاده، اینکه دولت با همه توان از این نمایشگاه حمایت کرده تا از بستر این نمایشگاه و همچنین از طریق رایزنان بازرگانی و ... اکسپو به جهانیان معرفی شود تا رفته رفته عدم توازن و تجارت در اطلاعات از بین برود و بازرگانان کشورهای مختلف از جمله چین با توانمندی های صادراتی ایران آشنا شوند.


وی با بیان اینکه چینی ها برای خرید کالا باید بازار را به خوبی بشناسند و اعتماد کنند و نهایتا خرید انجام دهند، گفت: ایران اکسپو این بستر را فراهم می کند.


عادلی با بیان اینکه چینی هایی که برای بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو به ایران آمدند بسیار از میزبانی ما راضی بودند، گفت: نگاه این افراد به ما متفاوت شده و می گفتند ایران از نظر فرهنگی، اجتماعی و... با آنچه که رسانه های غربی نشان می دهند کاملا متفاوت است.


وی بابیان اینکه چین را به دلیل وسعت و جمعیت می توان یک قاره دانست ، اظهار داشت: چینی ها خریدار موار مواد خام دنیا هستند و مواد خریداری شده را فرآوری می کنند و از آن محصول تهیه و آن را به سراسر دنیا صادر می کنند. لذا در این فضا ما بیاید محصولاتمان را بازاریابی کنیم.


برندسازی روشی برای توسعه صادرات زعفران به چین
رایزن بازرگانی ایران در چین اظهار داشت: چینی ها طالب خرید مواد پتروشیمی، مواد معدنی، خشکبار، پسته، زعفران، فرش، صنایع دستی و ... از ایران هستند که همه اینها اگر برندسازی شود صادرات ما افزایش می یابد.


وی افزود: بنابراین چینی ها علاقمند به خرید مواد معدنی و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه هستند در راستای استحصال و فناوری آن هستند.


عادلی بیان داشت: ایران صادر کننده زعفران به چین است اما حجم آن محدود است لذا برای توسعه صادرات این محصول باید برندسازی کنیم و نشان دهیم که ایران تولید کننده ۹۰ درصد زعفران دنیا است و تعیین قیمت آن با ما است و آن وقت می توانیم صادرات زعفران را به این کشور چند برابر افزایش دهیم.


وی با بیان اینکه در مورد سایر محصولات نیز باید برندسازی کنیم، گفت: متاسفانه در عرصه صنایع دستی شرکت های ما حتی علامت تجاری خود را در چین ثبت نکرده اند. این در حالی است که باید برای صادرات به چین علامت تجاری کالا ثبت، برندسازی صورت گیرد، کالا در پلت فرم های آنلاین ثبت تا با تبلیغات بیشتر زمینه جذب مشتری را فراهم شود.


مجوز واردات مرکبات و لبنیات به چین را گرفته ایم
رایزن بازرگانی ایران در چین بیان داشت: پیرو تلاش های انجام شده مجوز واردات مرکبات را به چین (شانگهای) دریافت کرده ایم و همچنین مجوز واردات عسل و لبنیات را دریافت کرده ایم ولی صادرات این محصولات نیازمند زیر ساختار است‌ .


وی با بیان اینکه صادرات به چین نیازمند فراهم سازی الزامات آن است، گفت: در مورد صادرات به چین باید کالا را از طریق مسیریلی، دریایی، زمینی به چین بفرستم و فراهم سازی این زیرساخت ها نیازمند عزم جدی است.


عادلی گفت: سال گذشته صادرات ما به چین ۱۴ میلیارد دلار و واردات از این کشور ۱۸ میلیارد دلار بود./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟