بیانیه حماس در واکنش به تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با اسرائیل


بیانیه حماس در واکنش به تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با اسرائیل

اقتصادنیوز: جنبش حماس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از اقدام ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری خود با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه جنبش حماس آمده است: ما تصمیمات اخیر جمهوری ترکیه در حمایت از ملت فلسطین، از جمله توقف معاملات تجاری با رژیم اشغالگر و اعلام پیوستن به شکایت علیه نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده است، را بسیار ارزشمند می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

حماس اضافه کرد: ما این تصمیمات شجاعانه را بسط و بازتابی از موضع واقعی ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آنها می‌دانیم.

خبر مرتبط
تعلیق تجارت ترکیه با رژیم صهیونیستی/ واکنش اسرائیل چه بود؟

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی عصر امروز از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از همه کشورها به‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که تمامی روابط خود را با رژیم «نازی – صهیونیستی» قطع کنند، آن را در سطح بین‌المللی منزوی کنند و به دنبال بازخواست رهبران تروریست آن به دلیل ارتکاب جنایات سیستماتیک علیه کودکان و غیرنظامیان در نوار غزه باشند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت تجارت ترکیه‌ پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!