4 پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل


4 پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل

ابوترابی فرد گفت: از نگاه کارشناسان غربی، فکر و خیالِ پاسخ سخت‌ترِ ایران نقش مهمی در ایجاد تزلزل در اسرائیل برای عملیات هجوم جدی علیه ایران داشت. پاسخ ایران به اسرائیل یک اقدام راهبردی، استراتژیک و دارای ابعاد گسترده‌ی دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصاد و حتی حقوقی است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت، با اشاره عملیات وعده صادق، اظهار داشت: در فضای جنگ شناختی، رسانه‌ها و روایت‌ها وضعیت میدان را تعریف می‌کنند؛ حماسه‌ی وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است. فرمانده‌ی مقتدر سپاه تصریح کرد که این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما عملیات محدودی را در اندازه شرارت دشمن انجام دادیم. اما از نگاه تحلیلگران نظامی، این عملیات بسیار گسترده بوده است؛ دنیای غرب این عملیات را آغاز تحول بنیادین در منطقه و معادلات سیاسی و نظامی تعریف می‌کند.

4 پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل

بنابر روایت تسنیم، وی اضافه کرد: در این نبرد درخشان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای هم‌سو با آن‌ها از تمام کارت‌های دفاعی خود استفاده کرده و تمام ظرفیت دفاعی خود را بکار بردند اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود بهره گرفت. این نشان‌دهنده‌ی وضعیت میدان است؛ به‌گفته‌ی یکی از کارشناسان موسسه بروکینز، "تهاجم ایران یک تابوشکنی و اقدام سنجیده از جنس هشدار بود. با این‌حال از نظر راهبردی، مقیاس و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود."


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین