حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند / برای رفع مشکلات آنان تلاش کنید / اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، اخلاق،


حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند / برای رفع مشکلات آنان تلاش کنید /  اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، اخلاق،

حوزه: عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توطئه دشمن در ضربه زدن به حوزه و دانشگاه با استفاده از فضای مجازی، گفت: حوزه‌های علمیه در مقابل این اهداف دشمن، رسالت سنگینی دارد و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد....

حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند / برای رفع مشکلات آنان تلاش کنید /  اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، اخلاق،

حوزه: عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توطئه دشمن در ضربه زدن به حوزه و دانشگاه با استفاده از فضای مجازی، گفت: حوزه‌های علمیه در مقابل این اهداف دشمن، رسالت سنگینی دارد و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.
آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق علیه‌السلام که امروز از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان. در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی خویی(ره) مشهد برگزار شد، حوزه‌ علمیه را یادگار امام صادق علیه‌السلام و روحانیون، علما و طلاب را شاگردان این امام همام خواند و گفت: آن حضرت به عنوان بنیان‌گذار حوزه‌های علمیه و معلم و استاد بزرگ همه علما، رسالت و وظیفه ایشان را صیانت از دین مردم و حفاظت از احکام و نگهبانی از اخلاق و پاسداری از شرافت استقلال و سیادت شیعه ترسیم نموده‌اند.
وی اضافه کرد: امروز دشمن برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و شیعی، به خصوص حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، طرح و توطئه‌های پیچیده و برنامه‌های فراوانی دارد، همچون فضای مجازی که از آن به عنوان مقتل و قتلگاه برای جوانان استفاده می‌کند؛ بنابراین حوزه‌های علمیه در مقابل این اهداف دشمن، رسالت سنگینی دارد و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.
آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، علما، اساتید و طلاب برای اینکه بتوانند در انجام این رسالت بزرگ به موفقیت برسند، به دو عنصر علم و عمل نیازمند هستند، چرا که حوزه بدون برخورداری از علم و دانش لازم توان انجام مسئولیتی را که امام صادق علیه‌السلام تبیین نموده‌اند، نخواهد داشت، تصریح کرد: حوزه باید از نشاط لازم، بالندگی و گویندگی کافی در عرصه علم و دانش برخوردار باشد، زیرا اگر دانش مطابق با نیازهای زمان نباشد، نمی‌تواند به رسالت و صیانت خود به درستی عمل کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام صادق علیه‌السلام در زمان بنیان‌گذاری حوزه علمیه، رسالت، سیاست‌گذاری و راهبردهای کلان حوزه را نیز ارائه کردند و بدین منظور که باب، سبک و روش اجتهاد صحیح را به افراد آموختند، گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد، و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد، و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی، نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.
آیت‌الله حسینی خراسانی بیان داشت: حوزه‌ علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت، باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد، در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه حوزه عالم و برخوردار از دانش در سطح وسیع باید مورد قبول افکار عمومی باشد، و این مقبولیت در افکار عمومی از حوزه، به منظور صداقت، عدالت، امانت و خدمت به دیگران است، ابراز کرد: خصلتی که باید حوزه داشته باشد تا بتواند با دانش و عمل به تقوا، ورع و زهد به رسالت خود عمل کند، این است که با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.
معیشت؛ مسئله ای که برای انجام رسالت باید مدنظر باشد
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه علما، طلاب، فضلا، مجتهدین، مدرسین و شاگردان امام صادق علیه‌السلام همواره در طول تاریخ، علم را فرا می‌گرفتند و به آن عمل می‌کردند و در عصر ظلمانی و تاریکی غیبت این روحانیت است که ایمان، دین، استقلال، شرف، آب و خاک و ناموس ملت را حفظ کرده است، به صراحت گفت: اگر معیشت سامان نگیرد در هر قشر ملت و جامعه‌ای و از جمله در حوزه علمیه بقیه مسئولیت‌ها دچار آسیب می‌شود؛ البته با قناعت، زهد و مجاهدت می‌شود شرایط زندگی را مدیریت کرد، اما باید مشکل معیشت به صورت اساسی حل شود.
زینت امام صادق(ع) باشیم
آیت‌الله حسینی خراسانی در ادامه با استناد به روایتی از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «....کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا...» به موفقیت حوزه علمیه در انجام رسالت خویش تأکید کرد و یادآور شد: هویت و شناسنامه حوزه علمیه شیعه جعفری است، و زمانی که دنیا از جامعه شیعی عدالت، امنیت، صداقت و خدمت ببینند، علاوه بر شناخته شدن در سطح جهان، به اتفاق همگی به سمت آن، ملت خواهند آمد.
وی اذعان داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت سرافراز شیعه مراکز بزرگ مکتب امام راحل، مایه چشم روشنی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هستند، که با حمایت این ملت بزرگ و با جان فشانی‌های روحانیت، باعث شده که افراد، جریان‌ها و دیگر کشورها در دنیا اعلام می‌دارند، مکتب امام صادق علیه‌السلام زنده است.
عملیات موشکی، به فرماندهی فرزند حوزه علمیه
آیت‌الله حسینی خراسانی به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق علیه‌السلام و یکی از فرزندان حوزه علمیه، توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.
مردم، پشتوانه حوزه های علمیه اند
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند و این یک واقعیت است؛ لذا قدردان مردم باشید و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنید که در این صورت مردم خواهند گفت که «زنده باد امام جعفرصادق علیه‌السلام» که توانست نظامی را از نظر فکری، سیاسی، اخلاقی و تربیتی ایجاد کند که یادآور پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشد.
خانواده طلاب، صبور و قانع هستند
وی در پایان ضمن تقدیر از خانواده‌های طلاب، خاطرنشان کرد: هر طلبه‌ای به هر درجه‌ای از موفقیت علمی، سیاسی، اجتماعی و.... برسد، مدیون خانواده و همسر خود می‌باشد، لذا باید صمیمانه از صبر و قناعت آنان تشکر کند.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیسی: هیچ کس را ندیدیم که وضع مادی‌اش بعد از ازدواج بدتر از زمان قبل از آن شده باشد