تقلب چینی‌ها در فروش CPU‌های اینتل که شوکه‌تان می‌کند


تقلب چینی‌ها در فروش CPU‌های اینتل که شوکه‌تان می‌کند

اگر فکر می‌کنید تنها عامه مردم هدف کلاهبرداری قرار می‌گیرند، ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید. این بار یکی از بهترین اورکلاکرهای دنیا قربانی کلاهبرداری چینی‌ها شده است. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید. رسانه هنگ کنگی HKEPC در گزارشی به...

اگر فکر می‌کنید تنها عامه مردم هدف کلاهبرداری قرار می‌گیرند، ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید. این بار یکی از بهترین اورکلاکرهای دنیا قربانی کلاهبرداری چینی‌ها شده است. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.

رسانه هنگ کنگی HKEPC در گزارشی به کلاهبرداری فروشنده‌های چینی از اورکلاکر کلاس جهانی Safedisk پرداخته است که یک پردازنده Core i9-14900K پوچ دریافت کرده است. هنگامی که این اورکلاکر خواست دلیل کار نکردن پردازنده را بفهمد، با یک صحنه شوکه‌کننده روبرو شد.

پردازنده تقلبی اینتل فاقد دای

اورکلاکر کره‌ای Safedisk وقتی پردازنده را به منظور عیب‌یابی آن دلید کرد، متوجه شد سرش کلاه رفته است و با یک پردازنده فیک روبرو است. این پردازنده فاقد دای بوده و عملاً یک پردازنده بدون تراشه دریافت کرده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در زیر IHS خبری از دای پردازنده نیست و صرفاً یک برد خالی دارد. بر اساس همین گزارش، پردازنده خریداری شده بدون کارتن بوده و در بسته‌بندی متفرقه خریداری شده است.

تقلب چینی‌ها در فروش CPU‌های اینتل که شوکه‌تان می‌کند

از آنجایی که Safedisk به عنوان یک اورکلاکر مطرح جهانی می‌بایست به نمونه‌هایی زیادی از پردازنده Core i9-14900K دسترسی داشته باشد و حتی بتواند آن را به طور مجانی از سازندگان دریافت کند، احتمالاً این اورکلاکر وسوسه قیمت پایین آگهی یا توضیحات فریبنده آن شده است.

تقلب چینی‌ها در فروش CPU‌های اینتل که شوکه‌تان می‌کند

جالب اینکه بر روی بسته‌بندی پردازنده یک برچسب نصب شده بود که تاکید می‌کند اگر پک باز شود، دیگر هیچ ضمانتی در کار نیست!

در همین رابطه بخوانید:

- تقلب جدید چینی‌ها؛ ساخت کارت‌های RTX 4090 و 4080 با قطعات بازیافتی لپ‌تاپ

این اولین بار نیست که کلاهبرداری چینی در وب‌سایت‌هایی چون آمازون، علی بابا یا Ebay دست به چنین کارهایی می‌زنند و باید مراقب بود قیمت‌های فریبنده وسوسه تان نکند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟