سامسونگ با هوش مصنوعی شارژدهی گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد


سامسونگ با هوش مصنوعی شارژدهی گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد

به نظر می‌رسد که سامسونگ علی‌رغم استفاده از همان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی‌های نسل بعد، قصد دارد با استفاده از راهکارهای مختلف شارژدهی گوشی‌ها را افزایش دهد. یکی از این راهکارها Battery AI نام دارد که شارژدهی باتری گوشی‌های نسل بعد...

به نظر می‌رسد که سامسونگ علی‌رغم استفاده از همان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی‌های نسل بعد، قصد دارد با استفاده از راهکارهای مختلف شارژدهی گوشی‌ها را افزایش دهد. یکی از این راهکارها Battery AI نام دارد که شارژدهی باتری گوشی‌های نسل بعد سامسونگ را بین 5 تا 10 درصد بهبود خواهد بخشید.

گوشی‌های سری گلکسی اس 24 سامسونگ با اولین مجموعه نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت به نام Galaxy AI معرفی شدند. گرچه این گوشی‌های جدید 53 درصد از سود عملیاتی سه‌ماهه اول 2024 سامسونگ را به خود اختصاص داده‌اند، این غول کره‌ای به این نتیجه رسیده که قابلیت مذکور برترین دلیل محبوبیت آن‌ها بوده است.

سامسونگ با هوش مصنوعی شارژدهی گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد

متأسفانه، طبق شایعات موجود گوشی Galaxy S25 Ultra قرار است در بخش شارژدهی شما را حسابی ناامید کند، چرا که از همان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مدل‌های نسل قبل استفاده خواهد کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله قابلیت جدید هوش مصنوعی باتری (Battery AI) شارژدهی گوشی‌های نسل جدید خود را تا 10 درصد افزایش دهد.

قابلیتی برای افزایش شارژدهی باتری گوشی‌های سامسونگ

به گزارش Wccftech، همانطور که از نام این قابلیت می‌توان حدس زد، Battery AI احتمالاً یک ویژگی هوش مصنوعی جدید است که در نسخه بعدی Galaxy AI گنجانده شده و می‌تواند بدون تأثیر بر عملکرد کلی دستگاه، میزان شارژدهی آن را افزایش دهد.

به گفته یک تحلیلگر دنیای موبایل در رسانه اجتماعی ایکس، منابع نزدیک به سامسونگ مدعی شده‌اند که کاربران می‌توانند با کمک این ویژگی چیزی بین 5 تا 10 درصد افزایش شارژدهی و کارکرد گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد را شاهد باشند.

سامسونگ با هوش مصنوعی شارژدهی گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد

نرم‌افزارهای تقویت باتری و میزان شارژدهی از مدت‌ها قبل در دنیای گوشی‌های هوشمند وجود داشته و حتی برای لپ‌تاپ نیز در دسترس قرار دارند. با این وجود، اغلب این نرم‌افزارها با داون‌کلاک کردن CPU و GPU عملکرد آن را برای بهبود شارژدهی تضعیف می‌کنند. در برخی سناریوها حداکثر توان عملیاتی مودم 5G نیز محدود می‌شود.

گرچه این تحلیلگر اطلاعاتی در رابطه با نحوه عملکرد Battery AI منتشر به اشتراک نگذاشته، اما مدعی شده که این ابزار اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های غیرضروری پس‌زمینه که از منابع سیستم استفاده می‌کنند را حذف خواهد کرد.

در همین رابطه بخوانید:

- این قابلیت جدید رابط کاربری One UI 6 عمر باتری گوشی شما را افزایش می‌دهد

در حال حاضر انتظار می‌رود که شاهد یکپارچگی قوی NPU در تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 4 یا Exynos 2500 با قابلیت هوش مصنوعی Battery AI باشیم و شارژدهی باتری‌های گوشی‌های جدید سامسونگ نیز بهبود چشمگیر داشته باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟