موضع یونیسف مقابل حمله به رفح/فاجعه روی فاجعه


موضع یونیسف مقابل حمله به رفح/فاجعه روی فاجعه

اقتصادنیوز: سخنگوی یونیسف اعلام کرد رفح تحمل توحشی را که در شمال غزه رخ داده است، ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زنان و کودکان از جمله اصلی‌ترین قربانیان توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به حساب می‌آیند. با این حال، سکوت جامعه جهانی و در راس آن کشور‌های غربی در قبال فجایع رخ داده در این باریکه، خشم افکار عمومی را برانگیخته است. این در حالی است که نهاد‌های بین المللی به طور مستمر در حال هشدار درباره پیامد‌های حمله به رفح هستند.

به گزارش الجزیره، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) حمله به رفح را وحشتناک خواند.

جیمز اِلدر، سخنگوی یونیسف در این باره گفت: عملیات نظامی در رفح ترسناک است. آنگونه به نظر می‌رسد که این اتفاق وحشتناک در حال رخ دادن است که می‌تواند فاجعه‌ای بر روی فاجعه باشد.

وی با اشاره به وسعت خرابی‌ها و آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی ساکن این باریکه، خاطرنشان کرد: هیچ جایی برای رفتن در غزه باقی نمانده است. ایده منطقه امن که برای نخستین بار در ماه نوامبر مطرح شد به طور کامل مورد بی توجهی قرار گرفت. ما شاهد بودیم که حتی منطقه امن نیز بمباران شد. این مسئله همچین مربوط به ایجاد اطمینان از دسترسی مردم به آب و غذاست.

خبر مرتبط
مخالفت این کشور با حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز:‌ وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با حمله اشغالگران به رفح اعلام کرد.

این مقام یونیسف تاکید کرد: من در نخستین ماموریت خود در ماه نوامبر در جنوب غزه بودم. ما آن زمان هشدار دادیم مناطق جنوبی توان تحمل توحشی که در مناطق شمالی رخ داده است را نخواهد داشت و حال شاهد ویرانی در خان یونس هستیم که پیش از آن سابقه نداشته است.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون ما شاهد وقوع دوباره چنین توحشی در رفح خواهیم بود. ما شاهد کشتار افراد زیادی در بمباران خواهیم بودیم. توحش فعلی در حال حاضر مسیر خود را پیدا کرده و شعله‌های آن در حال زبانه کشیدن است. زمانی که این حمله انجام شود دیگر جایی برای زندگی وجود نخواهد داشت و ما در نهایت درباره آوار‌ها سخن خواهیم گفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده ابلاغ شد+ جزئیات