خریداران هونگچی یک شبه سود 2.3 میلیارد تومانی به جیب می‌زنند!


خریداران هونگچی یک شبه سود 2.3 میلیارد تومانی به جیب می‌زنند!

اولین سری از محصولات هونگچی H5 اخیراً موفق به دریافت پلاک انتظامی شدند. این خودروها با قیمت‌های عجیب‌وغریب وارد بازار شده و به‌رغم افت قیمت شدید، باز هم برای خریداران بیش از 2.3 میلیارد تومان سود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هونگچی H5 یکی از اولین محصولات شرکت BMCARS بوده که زیربرند خودروهای وارداتی گروه بهمن به شمار می‌رود. این محصول لوکس چینی اخیراً موفق شد پلاک انتظامی را دریافت کند، اما با قیمت‌های عجیب‌وغریب وارد بازار شد.

با ارسال دعوت‌نامه تکمیل وجه برای مشتریان H5، پیش از تحویل این خودرو باز هم آگهی‌های فروش یک خودرو با قیمت‌های نجومی از وب‌سایت‌های آگهی سر درآورد. ابتدا هونگچی H5 تا قیمت‌های 10 میلیارد تومان هم آگهی شد و حتی برخی از آگهی‌های فوق باز هم در وب‌سایت‌های خریدوفروش قابل مشاهده هستند، اما رفته رفته با ورود تعداد بیشتر از این خودرو به بازار، قیمت‌های آن تا حدودی تعدیل شد.

سود 86 درصدی خرید هونگچی H5 از کارخانه تا بازار

به‌رغم افت قیمت‌های شدیدی که این سدان لوکس چینی پس از ورود به بازار کشور تجربه کرد، باز هم اختلاف قیمت زیادی از کارخانه تا بازار دارد. هونگچی H5 با قیمت دو میلیارد و 762 میلیون تومان تحویل خریداران می‌شود، اما هم‌اکنون در بازار با نرخ‌ پنج میلیارد و 145 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یعنی به عبارتی بیش از دو میلیارد و 380 میلیون تومان یا 86 درصد رانت شرکت واردکننده برای خریدارانی است که در تاریخ اسفند 1401 این محصول را انتخاب کرده‌اند.

این خودرو در حال حاضر رکورددار اختلاف قیمت در محصولات وارداتی بوده که با بررسی وضعیت موجود، می‌توان دو مورد را عامل اصلی این موضوع دانست. مورد اول، نبود گزینه مشابه با هونگچی H5 در بازار ایران و مورد دوم، عرضه بسیار محدود و قطره‌چکانی آن است.

باید در نظر داشت که به‌رغم چینی بودن هونگچی H5، این خودرو در دسته سدان‌های لوکس قرار می‌گیرد و محصولات لوکس موجود در بازار ایران، تنها به چند مدل از برندهای اروپایی محدود می‌شود که با توجه به ممنوعیت چند ساله واردات، سال ساخت آن‌ها غالباً به پایین‌تر از 2017 باز می‌گردد. بنابراین در صورتی که یک فرد بخواهد محصول لوکس صفرکیلومتر خریداری کند، انتخاب دیگری به جز هونگچی H5 ندارد.

همچنین با توجه به ثبت‌نام خریداران محصولات BMCAR در اسفند ماه 1401، شاید تنها چند صد دستگاه محدود تحویل مشتریان شده و این شرکت فعلاً ظرفیت جدیدی برای ثبت‌نام هونگچی H5 ندارد. همین موضوع هم می‌تواند عامل اصلی اختلاف قیمت شدید سدان لوکس چینی از کارخانه تا بازار شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت گوشت قرمز، امروز 30 اردیبهشت 1403