روز 214 طوفان الاقصی/ موج سنگین حملات هوایی علیه غزه و رفح


روز 214 طوفان الاقصی/ موج سنگین حملات هوایی علیه غزه و رفح

تشدید موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تجاوز زمینی علیه شهر رفح و همچنین وقوع درگیری‌های داخلی در اراضی اشغالی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

روز 214 طوفان الاقصی/ موج سنگین حملات هوایی علیه غزه و رفح

به گزارش راهبرد معاصر، با وجود آنکه جنبش حماس با انعطاف پذیری لازم مفاد توافق آتش بس ارائه شده را پذیرفت اما رژیم صهیونیستی نه تنها حملات هوایی خود را علیه نوار غزه تشدید کرده بلکه طی ساعات گذشته تجاوز زمینی به شهر رفح را آغاز کرده است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته خانه‌های مسکونی را در محله التنور واقع در شرق رفح هدف قرار دادند.

در جریان این حملات هوایی رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی‌های زخمی شده به بیمارستان الکویت منتقل شدند.

خبرنگار المیادین همچنین ساعتی قبل، از وقوع حملات شدید علیه رفح خبر داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی واقع در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه را نیز بمباران کردند.

این جنگنده‌های متجاوز مناطق مسکونی در محله الجنینه در شرق رفح را هدف قرار دادند. علاوه بر شهر رفح، شهر غزه و شمال این منطقه نیز هدف حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته بوده است.

موج سنگین حملات هوایی علیه غزه و رفح

این جنگنده‌ها مناطق مسکونی اطراف الیرموک و شرق جبالیا را بمباران کردند. یک حمله هوایی نیز علیه اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه صورت گرفت. خانه‌های مسکونی منطقه العطاطره در شهر بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه شاهد حمله‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بودند.

مناطق شرقی بیت حانون و جبالیا در شمال نوار غزه نیز بمباران شدند. نیروهای دفاع شهری پیکرهای تعدادی از شهدای فلسطینی را از زیر آوار حملات وحشیانه شب گذشته علیه شهر رفح بیرون کشیدند. بمباران غرب شهر رفح نیز چند شهید و زخمی برجای گذاشت.

ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چرا آلمان تاروس را به اوکراین نمی دهد؟