بایدن رقیب پیدا کرد/ سندرز شمشیر را از رو بست


بایدن رقیب پیدا کرد/ سندرز شمشیر را از رو بست

اقتصادنیوز: سناتور برنی سندرز به گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری از سیاست خاتمه داد و گفت که بار دیگر نامزد سنا می‌شود، اما تاکید کرد که منتقد روابط دولت بایدن با رژیم صهیونیستی است و به شدت با او در مورد جنگ غزه مخالف است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «برنی سندرز» سناتور سرشناس آمریکایی از ورمونت اعلام کرد که برای انتخابات مجدد در سال جاری نامزد خواهد شد و بر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه این سیاستمدار ۸۲ ساله مترقی ممکن است در زمانی که حزب دموکرات نگران بالا رفتن سن رهبران ارشد خود است بازنشسته شود، خاتمه داد.

این اطلاعیه سندرز در لحظه‌ای حساس برای دموکرات‌ها اعلام شد، زیرا این حزب در حال بررسی شکاف فزاینده بر سر جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه است. برنی سندرز پیشتر گفته بود غزه ممکن است ویتنام جو بایدن باشد، اما او آماده جنگیدن برای بایدن بر سر ترامپ است.

سندرز از مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با روابط ایالات متحده با رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است، با این حال از بسیاری از برنامه‌های داخلی بایدن در آستانه مبارزه سخت برای انتخاب مجدد بایدن علیه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا استقبال کرده است.

خبر مرتبط
سندرز به نتانیاهو تاخت!/اقدامات اسرائیل در غزه قطعاً پاکسازی قومی است

اقتصادنیوز: سناتور آمریکایی در گفت وگو با شبکه «سی ان ان»، نخست وزیر اسرائیل را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.

برنی سندرز گفت او می‌خواهد جنگ در غزه فورا پایان یابد، کمک‌های بشردوستانه زیاد وارد این منطقه شود و پول بیشتری برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال نشود.

سناتور سندرز روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «درک می‌کنم که یک سری از مردم به دلایلی چندان از بایدن حمایت نمی‌کنند. ما در یک لحظه سیاسی پیچیده و دشوار زندگی می‌کنیم و من به شدت با بایدن در مورد جنگ غزه مخالفم.»

خبر مرتبط
سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید

اقتصادنیوز: برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.

او همچنین در مورد مسائل داخلی گفت، انتخابات ریاست جمهوری بین بایدن و ترامپ برگزار می‌شود «و دونالد ترامپ از نظر من خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور است و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا بوده است.»

سندرز ادامه داد: «شما باید بلوغ خاصی در برخورد با سیاست داشته باشید. شما می‌توانید با کسی مخالف باشید. این بدان معنا نیست که شما می‌توانید به شخص دیگری رای دهید که می‌تواند خطرناک‌ترین فرد در تاریخ آمریکا باشد، یا رای ندهید و اجازه دهید که آن شخص دیگر برنده شود.»

با چشم‌انداز بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید، سندرز تلاش خود برای بازگشت به سنا را ناشی از نگرانی در مورد آینده دموکراسی در ایالات متحده اعلام کرد و گفت از بسیاری جهات انتخابات ۲۰۲۴ «انتخابات ۲۰۲۴ مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی ماست.»

او گفت: «آیا ایالات متحده به‌عنوان یک دموکراسی به عملکرد خود ادامه خواهد داد یا ما به سمت یک شکل حکومت اقتدارگرا حرکت خواهیم کرد؟»

برنی سندرز این سوال را مطرح کرد که آیا کشور آنچه را که او «سطح بی‌سابقه نابرابری درآمد و ثروت» می‌خواند، برمی‌گرداند و آیا می‌تواند دولتی ایجاد کند که برای همه کار کند و کار با یک سیستم سیاسی تحت سلطه مشارکت‌کنندگان ثروتمند در کمپین را ادامه ندهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقاش بزرگ که کابوس های زندگی اش را می کشید کشته شد / پسرش خودکشی کرده بود + عکس