گوترش هشدار داد/ حمله رفح غیرقابل تحمل است


گوترش هشدار داد/ حمله رفح غیرقابل تحمل است

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه «غیر قابل تحمل» خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه بعد از استقبال از سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا به خبرنگاران گفت: حمله زمینی به رفح به دلیل پیامدهای انسانی ویرانگر و تأثیر بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه غیر قابل تحمل خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد از تل‌آویو و حماس خواست برای دستیابی به آتش‌بس تلاش بیشتری انجام دهند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
نگرانی شدید گوتراش از تراژدی ویرانگر حمله به رفح/ بیمارستان ها به گورستان تبدیل شده است

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه و رخ دادن یک «تراژدی ویرانگر» درصورت چنین اقدامی هشدار داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه با ادامه عملیات نظامی در رفح موافقت کرد.

خبر مرتبط
اردن هشدار داد/ حمله رفح شعله جنگ را برافروخته تر می کند

اقتصادنیوز: پادشاه اردن خواستار اتخاذ اقدام بین‌المللی برای ممانعت از وقوع یک «فاجعه جدید» درنتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شد.

این در حالی است که شامگاه دوشنبه جنبش حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر اطلاع داده با پیشنهاد آنها در مورد توافق آتش‌بس در غزه موافق است. حملات به رفح در حالی صورت می‌گیرد که این شهر آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه ویران‌شده از آغاز عملیات زمینی نیروهای اشغالگر در اکتبر گذشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر/ سر و وضع بهنوش طباطبایی در مراسم رونمایی کتاب رضا گوران!