تحلیف پوتین برگزار شد+فیلم


تحلیف پوتین برگزار شد+فیلم

اقتصادنیوز: مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار پنجم با حضور گسترده مقامات دیپلماتیک کشورها در کاخ کرملین برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه دفتر کار خود را برای ادای سوگند ریاست جمهوری ترک کرد و برای مراسم تحلیف وارد کاخ ریاست جمهوری این کشور (کرملین) شد.

ولادیمیر پوتین از همه شهروندان روسیه در سراسر این کشور تشکر کرد. او طی سخنانی که پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه ایراد کرد، گفت: شهروندان عزیز روسیه، خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیزم، در این لحظات مهم و مسئولانه شروع به کار به عنوان رئیس جمهور روسیه، مایلم تشکر صمیمانه‌ام را از همه کسانی که از حق خود استفاده و از کشور خود دفاع کردند، ابراز کنم.

پوتین افزود: من می‌خواهم در برابر قهرمانان خود، شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه، همه کسانی که برای میهن می‌جنگند تعظیم کنم. یک بار دیگر از اعتماد و حمایت شما تشکر می‌کنم. سرنوشت روسیه توسط خود ما برای نسل‌های امروز و نسل‌های آینده تعیین خواهد شد.

او تاکید کرد روسیه از شهروندان خود دفاع خواهد کرد و دولت آن قصد دارد کشور را توسعه دهد، با تمام چالش‌ها و خطرات پیش روی خود مقابله و به سمت دنیای چند قطبی حرکت کند.

رئیس‌جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه مسکو از گفتگو با کشور‌های غربی دوری نمی‌کند، خطاب به این کشور‌ها گفت: صحبت درباره ثبات استراتژیک و امنیت، از راه دیکتاتوری و صحبت از موضع بالا امکان‌پذیر نیست.این مسائل تنها در چارچوب عدالت و بر پایه جستجوی منافع مشترک، قابل حل خواهد بود.

پوتین در ادامه افزود: روسیه به تلاش خود برای دستیابی به جهان چندقطبی و سیستم و فرایند عادلانه در مدیریت جهان ادامه خواهد داد. ما آماده هستیم که روابط دوستانه خود را با کشور‌های مختلف گسترش دهیم که روسیه را به عنوان یک شریک منصف می‌بینند.

قانون اساسی فدراسیون روسیه تصریح می‌کند که رئیس جمهور این کشور هنگام شروع به کار، در فضایی رسمی با حضور اعضای شورای فدرال، نمایندگان دومای ایالتی و قضات دادگاه قانون اساسی این کشور سوگند یاد می‌کند.

ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور این کشور باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان