بیانیه حماس درباره حمله اسرائیل به رفح/وضعیت انسانی غزه وخیم شد


بیانیه حماس درباره حمله اسرائیل به رفح/وضعیت انسانی غزه وخیم شد

اقتصادنیوز: جنبش حماس از آمریکا و جامعه بین‌المللی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوز علیه رفح فشار بیاورند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش اشغالگر به گذرگاه مرزی رفح یک تنش خطرناک علیه تأسیسات غیرنظامی حفاظت شده طبق قوانین بین‌المللی است. هدف از این حمله وخیم کردن وضعیت انسانی غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه اضطراری از طریق آن است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است:‌ این جنایت بعد از اعلام موافقت ما با پیشنهاد میانجی‌ها برای آتش‌بس رخ داد که نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قصد ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها برای آتش‌بس و آزادی اسرا به خاطر منافع شخصی بنیامین نتانیاهو و دولت تندرو وی را دارد. ما از آمریکا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر رژیم صهیونیستی برای توقف این تنش که زندگی صدها هزار غیرنظامی آواره در رفح و سرتاسر نوار غزه را تهدید می‌کند، فشار بیاورند.

با افزایش امیدها برای اعلام توقف جنگ غزه که وارد دویست و چهاردهمین روز خود شده است، پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نیروهای اشغالگر شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را به شدت بمباران کردند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی عملیات زمینی خود را در منطقه شرقی شهر رفح در مرز با مصر تشدید کرده‌اند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، با حملات شدید آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت آجیل و خشکبار 30 اردیبهشت 1403+ جدول