گوترش: توافق میان حماس و اسرائیل مهم است


گوترش: توافق میان حماس و اسرائیل مهم است

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه، توافق میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به آتش‌بس مهم عنوان کرد.

گوترش: توافق میان حماس و اسرائیل مهم است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز سه شنبه توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای پایان دادن به رنج ساکنان غزه را مهم دانست و از کابینه این رژیم خواست فورا وارد مذاکرات صلح شود.

وی بابت فعالیت نظامی ارتش این رژیم و بسته شدن گذرگاه‌های رفح و «کرم شالوم» ابراز نگرانی کرد و در ادامه افزود هرگونه حمله به رفح یک اشتباه استراتژیک خواهد بود و از همه کسانی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند، خواست برای منصرف کردن این رژیم از حمله زمینی به رفح تلاش کنند.

وی تاکید کرد رفح مقر عملیات‌های بشردوستانه در غزه است و حمله به آن عملیات بشردوستانه در نوار غزه را تضعیف می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست اکنون برای توقف خونریزی در غزه به توافق برسند و جهان نباید فرصت را از دست بدهد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه با ادامه عملیات نظامی در رفح موافقت کرد.

این در حالی است که شامگاه دوشنبه جنبش حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر اطلاع داده با پیشنهاد آن‌ها در مورد توافق آتش‌بس در غزه موافق است. حملات به رفح در حالی صورت می‌گیرد که این شهر آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه ویران‌شده از آغاز عملیات زمینی نیرو‌های اشغالگر در اکتبر گذشته است. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری 32 سارق و فروشنده مواد مخدر در بهارستان