وزیر صهیونیست خواستار سرقت از بودجه تشکیلات خودگردان شد


وزیر صهیونیست خواستار سرقت از بودجه تشکیلات خودگردان شد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست وزیر این رژیم خواستار استفاده از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین و سرقت آن به نفع تل‌آویو شد.

وزیر صهیونیست خواستار سرقت از بودجه تشکیلات خودگردان شد

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه عبری معاریو نوشت که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم ارائه کرده است تا از تأخیر در تصویب قانون استفاده از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در اختیار اسرائیل است، انتقاد کند.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، دو ماه پیش، روزنامه صهیونیستی مارکر که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کند گزارش داد که اسموتریچ قصد دارد حدود ۳ میلیارد شیکل (۸۳۵ میلیون دلار) از بودجه توقیف شده تشکیلات خودگردان فلسطین را به سرقت ببرد.

مارکر توضیح داد که اسموتریچ به دنبال افزایش درآمد‌های عمومی تا حدود ۵.۶ میلیارد دلار برای حمایت از پیش نویس بودجه عمومی برای سال جاری است که به زودی به کنست ارائه خواهد شد.

این درآمد‌ها شامل وجوهی است که در اختیار کابینه صهیونیستی، اما متعلق به فلسطینیان است و باید به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل می‌شد، با این وجود اسموتریچ می‌خواهد آنها را برای تامین بودجه کابینه صهیونیستی و پر کردن کسری آن انتقال دهد.

پیش از این اسموتریچ گفته بود که تشکیلات خودگردان فلسطین در حال تلاش برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های بلندپایه رژیم، سربازان و افسران ارتش آن است و با سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی برای جلوگیری از صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی برای توقف جنگ غزه همکاری می‌کند. وزیر دارایی رژیم اشغالگر همچنین در واکنش به اقدام تشکیلات خودگردان خواستار قطع کامل روابط با رام‌الله و تلاش برای سرنگونی دولت فلسطین شد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در جلفا + جزئیات