میعاد صالحی:حوادث راه آهن به هفته‌ای 3.5 حادثه کاهش یافت


میعاد صالحی:حوادث راه آهن به هفته‌ای 3.5 حادثه کاهش یافت

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش حوادث راه ‌اهن از هفته‌ای ۴.۵ به هفته‌ای ۳.۵ حادثه در چهار سال اخیر خبر داد.

میعاد صالحی:حوادث راه آهن به هفته‌ای 3.5 حادثه کاهش یافت

به گزارش راهبرد معاصر؛ "سید میعاد صالحی" امروز (چهارشنبه) در مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه ایمنی ریلی افزود: امروز شاهد کاهش پیوسته سوانح از هفته ۴.۵ سانحه در سال ۹۹ به هفته‌ای ۳.۵ سانحه در سال گذشته هستیم.

وی گفت: هرچند حتی بروز یک سانحه را نیز زیاد می‌دانیم، اما کاهش سوانح نشان از تلاش، صرف بودجه، اولویت‌گذاری و عملیات شبانه‌روزی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ایمنی را به مثابه وضوی نماز توصیف کرد که بدون آن نماز صحیح نیست و اظهارداشت: ایمنی خط قرمز ما در راه‌آهن است و پای آن می‌ایستیم.

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته هشت‌هزار واگن به صورت شیر بسته (بدون ترمز) در کشور سیر می‌کرد و کسی اهمیت نمی‌داد، اما امروز این آمار به صفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، برای سال‌های طولانی به دلایل مختلف نزدیک به ٣٠ درصد از واگن‌های باری شبکه با خارج کردن سیستم ترمز واگن از مدار و به اصطلاح به صورت «شیر بسته» سیر می‌کردند که این موضوع باعث می‌شد که قطار در زمان‌هایی که باید متوقف شود با افزایش طول خط ترمز مواجه شده و دیرتر از حرکت بایستد.
تنها عامل کنترلی نیز حداقلی از نیروی ترمز بود که برای خط ترمز یک‌هزار متری در شیب ١۵ در هزار، معادل ۴١ درصد وزن واگن در نظر گرفته می‌شد که این مقدار، ضریب اطمینانی حداقلی بوده است و سهل‌انگاری‌های کوچک می‌توانست منجر به مشکلاتی بزرگ شود.
با اقدامات انجام شده در سال گذشته، به مرور در کل شبکه واگن های باری به کفش ترمز تجهیز شده و نقص‌های موجود در سیستم ترمز واگن‌ها تا حد امکان برطرف شد و با پیگیری شبانه‌روزی از ستاد و مناطق در حال حاضر تقریبا تمامی واگن ها شیر باز سیر می کنند و سیستم ترمز آنها در مدار قرار دارد.

صالحی با بیان اینکه در حوزه ایمنی با احدی تعارف نداریم، تصریح‌کرد: به شدت پای این مساله ایستاده‌ایم و با متخلفان و اهمال‌گران برخورد خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: در این زمینه گام به گام در حال حرکت هستیم و نمی‌توان یک‌شبه مشکلات باقی‌مانده از گذشته را حل کرد.
مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: سال گذشته روی موضوع عدم سیر واگن‌ها به صورت شیربسته تاکید کردیم و پای آن ایستادیم و امروز دست‌کم هفت‌هزار واگن از هشت‌هزار واگن یاد شده (معادل یک سوم کل واگن‌های راه‌آهن) به سیر حرکت بازگشته‌اند./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...