حسنی آهنگر عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی شد


حسنی آهنگر عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی شد

رییس جمهور در حکمی «محمدرضا حسنی آهنگر» رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) را به عنوان «عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» منصوب کرد.

حسنی آهنگر عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، در حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی خطاب به حسنی آهنگر آمده است: در اجرای ابلاغیه شماره ۱۶۳۰۳۹ مورخ هشتم آذرماه ۱۴۰۲ و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی منصوب می شوید.

رییس جمهور در این حکم تاکید کرد: نظر به ضرورت بهره مندی بیشینه از فرصت های پیش رو در حوزه فناوری هوش مصنوعی انتظار دارد با همکاری مجددانه سایر اعضا و حضور فعال در جلسات این شورا، نسبت به تحقق انتظارات و اهداف تشکیل شورای ملی راهبری هوش مصنوعی و دستیابی به جایگاه پیشتاز و پایدار در میان سایر کشورها اهتمام ورزید.

حسنی آهنگر عضو شورای ملی راهبری هوش مصنوعی شد

آیت الله رئیسی در ادامه این حکم، توفیقات روزافزون حسنی آهنگر را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، حسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) و استاد تمام این دانشگاه دارای دکتری تخصصی مهندسی کامپیوتر- گرایش هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه علم و صنعت ایران در سال های ۱۳۹۰-۱۳۸۵ است.

وی همچنین کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر - نرم افزار و سخت افزار از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال های ۱۳۸۴-۱۳۸۲ و کارشناسی مهندسی برق - الکترونیک را از دانشگاه جامع امام حسین (ع) در سال های ۱۳۷۲-۱۳۶۸ دریافت کرد.

رییس دولت سیزدهم آذرماه ۱۴۰۲ در حکمی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور را مسئول تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» کرد.

ریاست این شورا که حسب مورد در حضور رییس جمهور یا معاون علمی رییس جمهور تشکیل جلسه می دهد با رییس جمهور یا معاون علمی رییس جمهور است و دبیر شورا و رییس مرکز ملی هوش مصنوعی هم به پیشنهاد معاون علمی رییس جمهور و با حکم رییس جمهور تعیین می‌شود.

دیگر اعضای «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» نیز رییس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی، وزیران صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دو عضو حقیقی به پیشنهاد دبیر شورا و با حکم رییس جمهور هستند.

رییس جمهور اسفندماه گذشته در حکمی «محمدسعید سرافراز» را به عنوان دبیر شورا و رییس مرکز ملی راهبری هوش مصنوعی منصوب کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین