از 220 هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور؛ 8 درصد ایثارگر هستند


از 220 هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور؛ 8 درصد ایثارگر هستند

مدیر کل ستاد شاهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۲۰ هزار نفر دانشجومشغول به تحصیل هستند، که ۸ درصد آنان ایثارگر هستند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست مدیران و کارشناسان شاهد و ایثارگر کلان منطقه ۸ آمایشی امروز ۱۹ اردیبهشت ماه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، برگزار شد.

در این نشست؛ رضا البرزی مدیرکل ستاد شاهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کارشناسان حوزه وزارت و مدیران ستاد شاهد دانشگاه های کلان منطقه ۸ حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران نه تنها بر گردن کشور بلکه دینی بر گردن همه دنیا دارند زیرا بسیاری از حرکت های آزادی خواهانه دنیا از رشادت های شهدای ما شروع شد.

دکتر مهدی احمدی نژاد افزود: ما وامدار خانواده شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم با تمام توان در خدمت ایشان باشیم و از آزمونی که خداوند ما را در آن قرار داده سربلند بیرون آییم.

مدیر کل ستاد شاهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از نگاه ویژه به ستاد شاهد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکر کرد.

رضا البرزی گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۲۰ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند؛ که هشت درصد آنان ایثارگر هستند.

وی اظهار داشت: در بین این افراد، دانشجویان نخبه بسیاری وجود دارد و ما تلاش می کنیم، این دانشجویان نخبه را به کشور معرفی کنیم.

مدیر کل ستاد شاهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تشریح فعالیت های ستاد شاهد تصریح کرد: تقویت بنیه علمی، کلاس های آمادگی، آزمون های جامع علوم پایه، کلاس های علم تابستان، از برنامه های ستاد شاهد است.

البرزی اضافه کرد: تربیت مدیران متخصص از فرزندان شهدا و ایثارگران تکلیفی است که امام راحل بر عهده ما گذاشته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح همیار دانشجو، ما از دانشجویان نخبه و سرآمد که ۲۵ درصد هستند، در جهت ارتقای بقیه دانشجویان کمک می گیریم و این دانشجویان الفبای مدیرت را نیز در این طرح یاد می گیرند، که وقتی فارغ التحصیل شدند از علم خود بهره ببرند.

در ادامه این نشست، دکتر حسن کاظم زاده، مدیر ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و قاسمی رئیس گروه آموزش و هاشمی رئیس گروه شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مسائل و مشکلات مربوط به دانشجویان کرمان را بیان کرد.

همچنین بیان اهم مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان ستاد شاهد توسط دکتر عامری مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از مطالب مطرح شده در این نشست بود.

گزارش مدیران ستادهای شاهد دانشگاه های کلان منطقه ۸ از وضعیت دانشجویان در دانشگاه های خود نیز در این نشست ارائه شد.

در پایان این جلسه، مطالب ارائه شده توسط مدیرکل ستاد شاهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمع بندی و از چهار دانشجوی برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقدیر شد.

از 220 هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور؛ 8 درصد ایثارگر هستند


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استوری اینستاگرامی اسحاق جهانگیری در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی