گفتگوی اسماعیل هنیه و نخست‌وزیر عراق


گفتگوی اسماعیل هنیه و نخست‌وزیر عراق

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و نخست‌وزیر عراق درمورد آخرین تحولات فلسطین و غزه تبادل‌نظر کردند.

گفتگوی اسماعیل هنیه و نخست‌وزیر عراق

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز-چهارشنبه- با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد و دو طرف به آخرین تحولات سیاسی و میدانی در پی موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه و حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح و برخی مناطق دیگر این شهر پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، اسماعیل هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی از مواضع عراق در حمایت از مساله فلسطین به‌ویژه مقابله با نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم اشغالگر تقدیر و تشکر کرد.

از سوی دیگر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق بر مواضع ثابت کشورش در مخالفت با تجاوز‌ها و ایستادگی در کنار ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن تاکید کرد.

السودانی ضمن استقبال از موضع حماس در پذیرش پیشنهاد آتش‌بس خاطرنشان کرد: عراق به حمایت‌های سیاسی از فلسطین و حقوق و مطالب مردم آن در تمام محافل بین‌المللی و تلاش‌های دیپلماتیک با تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی ادامه می‌دهد.

نخست وزیر عراق همچنین شهادت تعدادی از فرزندان و نوادگان اسماعیل هنیه و تمام شهدای فلسطین را به وی تسلیت و از این فداکاری‌ها در راستای آزادی فلسطین تمجید کرد.

روز گذشته نیز بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رایزنی کرد.

دو طرف در این گفتگو در مورد پیشنهاد آتش‌بس، جزئیات آن و موافقت حماس با این پیشنهاد تبادل‌نظر کردند.

وزیر خارجه عمان ضمن استقبال و حمایت از این توافق پیشنهادی از تلاش‌های مصر و قطر با همکاری دولت آمریکا تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیل هنیه نیز از مواضع سلطنت عمان در حمایت از مساله عادلانه فلسطین تقدیر وتشکر کرد و بر اهمیت ارتباط مستمر و گفتگو‌های سازنده و تقویت تلاش‌های بین‌المللی در راستای اجرایی کردن قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی تاکید کرد.

شامگاه دوشنبه جنبش حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر اطلاع داده با پیشنهاد آن‌ها در مورد توافق آتش‌بس در غزه موافق است.

این درحالی است که رسانه‌های عبری بامداد سه‌شنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجمع و توسل برای سلامتی رییس‌جمهور و‌ همراهان ایشان در میدان ولیعصر (عج)